Pokec Matízkárov

Moderátor: Blue Lanos

Odpovědět
Frogy90
Začátečník
Začátečník
Příspěvky: 36
Registrován: sob kvě 16, 2020 21:58

Pokec Matízkárov

Příspěvek od Frogy90 » pon pro 28, 2020 00:58

Zdravím všechny Matízkáře :D

Matesa vlastním 7 měsíců a zajímají mě ostatní majitelé těchto prdítek,zda za tak krátkou dobu,dejme tomu i jednoho roku měli takové problémy. Teď jsem projížděl seznam oprav na Matesovi a je toho celkem dost,že bych se z toho šel poj..bat.Doufám že mě nikdo nepošle do prdele kvůli tomu,že zakládám nový forum.Je to jen čistě ze zvědavosti protože mi toho přijde víc než dost.

Rozvodový řemen,vodní pumpa,vodící a napínací kladka,těsnění víka ventilů,svíčky,termostat,těleso termostatu,snímače teploty motoru malé + velké,ramena s čepy,čepy řízení,silentbloky př.stabilizátoru,brzdy předek,výfuk 2 a 3 díl,zadní ložiska,všetky náplně motor - chladící kapalina - brzdovka - posilovač řízení - převodovka,vzduch + olej. filtr,všetky žárovky interiér + exteriér,dorazy chladiče,hadičky stěračů,pcv ventil,hadice expanzní nádobky chladící kapaliny a víčko expanzky,zapalovací káble,všetky matice kol,baterka,zadní brzdy,gufero vačkové a klikové hřídele,repas předních brzdových třmenů.

Do budoucna uvažuji o koupě Japonce bo teď se ukázalo,že po převodovce stejká olej ale motorák protože prosakuje vana a dokonce ani na carmaxu není těsnění na olej.vanu s čím jsem se v životě u žádnýho auta nesetkal aby neměl klasický těsnění k vaně.Obvzlášť u Matesa a pár jiných Daewooček jsem se divil jak zvláštně je vyřešen výfuk hned pod vanou.Stejně na tom je i zadní stěrač a jeho perfektně vedená hadice z pátých dveří do kastle společně se super káblíky slepenými elektrikářskou izolačkou.Jestli víte i o jiných jobovkách dejte vědět ať vím na co se připravit.Díky

Reklama
 

Uživatelský avatar
Scorpion.11
Chevy master
Chevy master
Příspěvky: 6165
Registrován: úte kvě 19, 2009 13:36
Bydliště: Městys Jedovnice

Re: Pokec Matízkárov

Příspěvek od Scorpion.11 » pon pro 28, 2020 13:30

No myslím, že je to zbytečné téma ;) . Jinak už tu chvíli jsi, takže pokud použiješ tlačítko hledej, tak je toho tu dost ohledně Matízku.
Jinak jsi mohl i zjistit, že tu jsi sám a ještě "kity" co tu dělal celou generálku od A až Z https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.php?f=10&t=24868
AVEO, 1.4 SEDAN STAR, 69KW, r.v 2008, koupeno (5/2009)

člen AVEO Fanclubu

Frogy90
Začátečník
Začátečník
Příspěvky: 36
Registrován: sob kvě 16, 2020 21:58

Re: Pokec Matízkárov

Příspěvek od Frogy90 » pon pro 28, 2020 19:02

Jen jsem chtěl vědět jestli je tady mezi námi stejný blázen :D Ale stejnak bych potřeboval poradit.Nedávno jsem koupil nový olej do automatické převodovky (červený) a klíňák k posilovači řízení jelikož tam bude asi původní.Problém je takový,že nemůžu povolit napínák ani trhákem ani za pomocí páky.Nemám tu zkušenost,jde to jiným způsobem?nerad bych ho vyrval protože drží na držáku,který je na šroubech v bloku motoru.Napadlo mě ho odřezat plátkem z pilky ale není tam vůbec místo.

Uživatelský avatar
Skodovak
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 143
Registrován: pon pro 10, 2012 08:01
Bydliště: Plzeň

Re: Pokec Matízkárov

Příspěvek od Skodovak » pát úno 19, 2021 23:11

Trochu opožděně, ale...
z toho co píšeš ve výčtu vyměněných věcí nevidím nic špatného. To auto má svůj věk a vše v něm stárne. Já teda u Matize měnil jen to, co bylo potřeba, zrovna hadice třeba problémy nedělaly. Ale je jedno co koupíš, zda japonce, korejce či němce, když to bude 20 let staré auto, bude spousta součástek před koncem životnosti a budeš je měnit. U matesa jsou ještě ceny v pohodě, je to ideální auto pro studenta (a jak říkával Vojta, i pro důchodce).
Pro uklidnění, koupil jsem nedavno Saaba z roku 1994. Za dva měsíce: výměna termostatu, výměna chladiče, výměna těsnění pod hlavou, výměna palce v rozdělovači, pravého předního světla, oleje v motoru, oleje v převodovce (automat), výměna snad všech podtlakových hadiček, vyčištění škrtící klapky, nové svíčky. A co mě čeká? Vpředu se ozývá buď nějaký silentblok nebo horní uložení tlumiče, ještě nevim, na kočičích hlavách ve vyšší rychlosti jsem zaslech jak to něco klepe, no a vyvářka zadních lemů a jednoho podběhu. Nejspíš taky brzdy budou chtít časem zkouknout. Vše to ale je spotřebka, zejména u auta s nájezdem přes 200 000km. U Matesa když jsem jej měl, tak za 60 000km jsem měnil altík, zapalovací kabely (preventivně), přední ramena, stabilizátor, vyvařil postupně oba prahy, zadní brzdy komplet, přední brzdy destičky, jeden pístek, vodítka, brzdové trubky dozadu, poslední díl výfuku. Spotřební materiál prostě. :mrgreen:
Dokud nás STK nerozdělí!!
EX Daewoo Matiz S0,8 rv. 1998, najeto 200 000km (už na něj nebyl čas)
Daewoo Leganza 2.0 LPG rv. 1999, najeto 306 000km

Frogy90
Začátečník
Začátečník
Příspěvky: 36
Registrován: sob kvě 16, 2020 21:58

Re: Pokec Matízkárov

Příspěvek od Frogy90 » čtv úno 25, 2021 21:19

Taky pěknej seznámek :D .No já od tý doby co jsem psal posledně ještě koncem minulýho roku tak proběhla údržba: motorák,olej.filtr,paliv.filtr,vzducháč filtr + přední tlumiče a horní uložení.Teď mě čeká ještě spojka.S tou bych potřeboval dost poradit.Viděl jsem totiž spojkovou sadu od LUK asi za 1200 kč.Dělával jsem v minulosti motorky a spojka u motorky bezproblémů,jenom u toho auta když odpojím kul.čep,čep řízení,tlumič,povolim matici středovou stáhnu náboj,vypodložím motor povolím silentblok převodovky.Tak nevím ani co mě čeká,uvažoval jsem o servisu ale nikdo tady u nás v kraji není kdo by dělal převodovky a motory.

Když sundám poloosu,odpojím táhlo řazení co dál?? A nepiště mi hlavně ať si to najdu,že to je na forum protože na forum jsem hledal a dočetl jsem se jenom něco málo.Potřeboval bych radši detailnější postup,jinak peníze neřeším ale chci se spolehnout na svojí práci než na mechaniky který to odfláknou což se mi už stalo.Díky

Uživatelský avatar
kity
Stále na netu
Stále na netu
Příspěvky: 186
Registrován: sob čer 26, 2010 21:20
Bydliště: KE, BA

Re: Pokec Matízkárov

Příspěvek od kity » čtv říj 07, 2021 20:00


Ahojte Matizkári.

Vedeli ste to? Najpredávanejšie zahraničné auto v Čechách je:

20210808.jpg
:PP: :PP: :PP:
Daewoo Matiz M100 1999.
Honda PCX 125 model 2021.

Uživatelský avatar
Scorpion.11
Chevy master
Chevy master
Příspěvky: 6165
Registrován: úte kvě 19, 2009 13:36
Bydliště: Městys Jedovnice

Re: Pokec Matízkárov

Příspěvek od Scorpion.11 » pát říj 08, 2021 12:38

Taky na srazech býval v nejpočetnější přesile ;-)
AVEO, 1.4 SEDAN STAR, 69KW, r.v 2008, koupeno (5/2009)

člen AVEO Fanclubu

Uživatelský avatar
LordMMX
Chevy master
Chevy master
Příspěvky: 1356
Registrován: ned úno 20, 2011 05:06
Bydliště: Halič /SVK/
Kontaktovat uživatele:

Re: Pokec Matízkárov

Příspěvek od LordMMX » sob říj 09, 2021 09:25

Scorpion.11 píše:
pát říj 08, 2021 12:38
Taky na srazech býval v nejpočetnější přesile ;-)
tak veľmi by som si prial zažiť tú éru keď všeobecne daewoo kraľovalo na zrazoch. Matizkov, leganzy, nexie, esperá, nubiry...
Daewoo Evanda 2.0 LPG - Výpravcova
Daewoo Leganza "Areum" CDX 2.0, central + alarm, el. okna, digi klima, dualbag, ABS/TCS
Daewoo nie je len značka... je to životný štýl !! :)
ex: Lanos, Corsa, Nexia, Espero, Marea

Odpovědět

Zpět na „MATIZ“