Stránka 1 z 2

Matiz za tepla nestartuje, volnobeh kolise pripadne zhasne

Napsal: pon pro 24, 2018 03:36
od misojogi
Matiz za tepla nestartuje, volnobeh kolise pripadne zhasne motor
ked ochladne mozem zasa jazdit
ked drzim nohu na plyne tak nezhasne, problem sa tyka len volnobehu
reset jednotky nepomohol ani nasledne nastavenie volnobehu

auto normalne jazdilo a potom bolo odstavene asi dva tyzdne

diagnostika dava chybu - preruseny obvod klimy ale klimu nemam, inak neblika a nenaznacuje tak ziadne problemy

Re: Matiz za tepla nestartuje, volnobeh kolise pripadne zhas

Napsal: pon pro 24, 2018 08:59
od misojogi
podozrivi su zatial
cidlo teploty kvapaliny CTS
Snimac otacok v rozdelovaci
EGR ventil?

Re: Matiz za tepla nestartuje, volnobeh kolise pripadne zhas

Napsal: pon pro 24, 2018 09:43
od kity
Podľa popisu to vyzerá na:
- zakarbonovaný/nefunkčný regulátor voľnobehu + zakarbonované jeho teleso

http://www.czdrafel.cz/matiz-m1001998-2 ... bc&q=kroko

Re: Matiz za tepla nestartuje, volnobeh kolise pripadne zhas

Napsal: pon pro 24, 2018 12:09
od misojogi
ako to vyskusat? ten som uz tusim raz menil, ale chyba sa prejavovala trocha inak - hoci tiez bol nepravidelny volnobeh ale teraz zvuk motora je taky ostrejsi.

Re: Matiz za tepla nestartuje, volnobeh kolise pripadne zhas

Napsal: pon pro 24, 2018 13:35
od conpet
Ano muže to dělat i krokový motorek.

Re: Matiz za tepla nestartuje, volnobeh kolise pripadne zhas

Napsal: pon pro 24, 2018 21:46
od misojogi
krokovy motorcek som vycistil ale nestacilo
ale diagnostika nakonic ukazala chybu 0320 - snimac otaciek motora vadny (strana 68 ceskej prirucky Matiz)

a dozvedel som sa ze ten ked sa pokazi stane sa citlivym na teplo a blbne ... take *urvitko
cize vybrat rozdelovac, rozmontovat a namontovat novy HALL senzor

Re: Matiz za tepla nestartuje, volnobeh kolise pripadne zhas

Napsal: úte pro 25, 2018 01:17
od misojogi
mate este niekto nejaky napad kde by mohla byt chyba?

Re: Matiz za tepla nestartuje, volnobeh kolise pripadne zhas

Napsal: úte pro 25, 2018 14:32
od misojogi
Viete poradit ako nastavit rozdelovac pri spatnej montazi?
Pokial viem predstih nastavuje riadiaca jednotka, ale pre istotu sa pytam ci ho treba nejaky specialne nastavit, alebo staci vlozit spat

fotky starsieho data od rada
http://195.28.90.62/dohc/Matiz-Rado/
dobre pre pripadnu opravu

Re: Matiz za tepla nestartuje, volnobeh kolise pripadne zhas

Napsal: úte pro 25, 2018 15:15
od misojogi
nasiel som starsie
https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.p ... 8D#p376329
Nedávno se vyskytla závada na osvětlení elektrického stahování oken. Byl tam studený spoj pro napájení osvětlovacích diod. Demontoval jsem středový panel. Při tom jsem ukroutil šroub M6,keří soudruzi v Korei navalii přes závit.Pak rozborka spinače podobná opravě budíku :D,vyříznutí nového závitu v držáku pro sloupek a bylo hotovo. Když už jsem byl v té elektrozozborce,sundal jsem přední světlomety a demontoval motorky náklonu světel. Ovládání spočívá v elektronickém hlídání 2 napětí na odporovém děliči. Nemá se tam co pokazit ,poue vydřít dráha odporového snímače. takže jsem ho vyčistil a nakonzervoval sprayem na odorové dráhy potenciometrů.

Při té příležitosti jsem demontoval i rozdělovač se snímačem otáček. Je tam perforované kolo,které tvoří clonku u optického snímače. Občas se může stát,že se tam dostane špína a snímač otáček nepracuje jak má. Taky zkondenzovaná voda na snímači dělá divy a někdy nenastartujete ,třebaže to před tím jelo v pohodě. Mě se to zatím nestalo ,ale tento problém se tu na foru řešil.Takže vyčistit,sestavit a jedeme :D
Ked voda tecie zo sacieho potrubia
https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.p ... lova%C4%8D
navod na zaslepku
tak uz prisiel rad aj na mna (po 8-mich rokoch), odislo mi tesnenie pod sacim potrubim, resp. rozozrana je aj cast samotneho plastu. Vcera sa to prejavilo tak, ze auto prestalo kurit (zmizla voda z chlad. sustavy) a rozbehol sa ventilator chladica. Senzor teploty chlad. kvap. paradoxne ukazoval dobre....

...no ale problem- rano kukam, voda z expanzky nikde. Dolejem a kukam pod auto, vyteka dakde. Pozrem do motora poriadne a saham rukou - voda samovolne vyteka cicerkom spod sacieho potrubia (prave ta kritcka cast, co zaslepuje dieru z bloku motora). Prstami som nahmatal dokonca kusok tesnenia, ako tam visi vzadu.

Otazka 1 - tieklo to niekomu z vas az tak silno, ze by vytiekol cely obsah expanzky (pri nespustenom motore) cca za 3 minuty?

Otazka 2 - kolko cca stoji nove sacie potrubie + tesnenie pod sacie potrubie? V niektorej diskusii som sa docital, ze to sacie potrubie stalo az 5600 ceskych !?

Rozmyslam, ze to vyriesim ako urobili Rado s JRD-m ak ste videli fotky. Tak jak to je cele namontovane len odkrutim 2 skrutky zozadu, a platkom z pilky na zelezo odrezem ten kus, co zaslepuje tu dieru z bolku motora. Miesto toho tam dam hrubsi kus gumy a kovovu krytku z hrubsieho plechu... Doplnok - pozeral som aj vodne cerpadlo a ostatne casti zo zadu motora - vsetko suche, pri nastartovanom motore cerpadlo pekne pumpuje zbytky vody, rozvodak suchy, hadice suche.

No mne to tieklo dost.Vymenil som tesnenie za 150sk a drzi.Len ten plast je zdeformovany a ked vytocim auto zacne to slzit.Preberali sme to ze by sa to dalo urezat a zablendovat a dokonca to niekto tak ma.

Ano, Rado to tak ma, co ribili taku vecsiu akciu s JRD-m. Vtedy bola k dispozicii aj kopa fotiek z opravy. Prave som s nimi komunikoval a ako tesniaci matros pouzili klingerit, a samotna plechova zaslepka by mala byt aspon 3mm hruba. Potom je to dobre este dokola nabryzgat silikonom, a ja dam este aj dvojzlozkovu pastu dokola, co sa pouziva na vyfuky. Stoji len par korun a do 10 min je tvrda jak stolverk.

podarilo sa hlavne vdaka tebe a JRD-mu (fotos a infoz). Keby som sa nedozvedel, ze ste tam dali klingerit, asi by som tam dal iba hrubsiu gumu, a ta by sa urcite od motora prepalila.... Klingerit som kupil inak 2mm hruby a dal som dve vrstvy na seba, aby bol ten spoj "elastickejsi". Na to som dal este hlinnikovy plech cca 1mm a na to tvrdy plech cca 1,5mm.

Inak oplati sa to urobit podla mna kazdemu, kto ma Matizka uz tych 6 al. viac rokov....ta robota (odrezanie stareho kusu, vyrezanie noveho a vystrihnutie tesneni...) je tak na 2 hodinky roboty aj s dvoma cigami.....a aspon je istota.

Rado - este 1 vec - na tu urezanu cast sacieho potrubia, tu ste nechali len tak, alebo ste to aj nejako blendovali dacim? Podla obrazku (este ked bola hlava valcov dole, ale sacie potrubie uz namontovane) to vyzera, ze ste tam nedavali nic...

nic sme tam nedavali....pod sacie potrubie prislo iba nove tesnenie a to bolo vsetko.
Inac tiez mam ten nazor ze skor ci neskor tento problem postihne vacsinu Matizkov.

ved prave preto, ze sa nam nechcelo davat dole cele sacie potrubie, sme ten koniec len urezali platkom pilky na zelezo :) Je to otrocina sa tam dostat (aj ked nie nemozna), ale asi by sa musela zhodit klapka, EGR, mozno aj cely rozdelovac, z druhej strany vyhodit nadobku benz vyparov...

Takto to urezali a upchali JRD s Radom, ale to mali celu hlavu valcov vonku. Ja som sa odvazil to urobit priamo na motore, a zadarilo sa.

Asi by bolo dobre zohnat nastrckovy kluc na tie zadne (a hlavne spodne) sroby sacieho potrubia. Myslim ze EGR ventil bude musiet ist tiez von, lebo ciastocne prekryva koniec sacieho potrubia. Vrchne sroby az taky problem nebudu a mozno na zhodenie celeho sacieho postaci:

- demontovat EGR
- demontovat listu vstrekov

Co je vyhoda je aspon to, ze dolne sroby sacieho potrubia su kolmo nad hornymi, tak aspon opticky clovek vie, kam ma strkat kluc.

Ale ja by som to riesil fakt iba tym urezanim, ako na fotkach. Je to za chvilu hotove, a z klingeritu si vystrihnes 1 ci 2 tesnenia dost rychlo. Ja som pouzil 2 tesnenia na seba, a drzalo to dobre.

Ja som tu nadobku len vydvihol z drziaka a niekde oprel kusok bokom. Platkom na zelezo sa tam da potom "pekne" dostat, len pri rezani mala pilka kratky zaber, lebo dole som narazal na kov, takze som sa dost "napidlikal" :) Ale ide to pekne, ten plast sacieho je navyse vnutri duty. Vytieklo este trochu chladiacej odtial, ale nie vela.
Toto inak fakt nevyriesili - ked tu dieru nezaslepovali priamo v ramci bloku motora, mohli to sacie fakt aspon oddelit...
Nuz, chceli setrit naklady no...

Re: Matiz za tepla nestartuje, volnobeh kolise pripadne zhas

Napsal: úte pro 25, 2018 16:30
od misojogi
nasiel som starsie ze ako nastavit rozdelovac
https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.p ... 8D#p340823
Ja si ten rozdelovac oznacil fixou ryskami u te hlavy nez sem ho vyndal.Protoze je nastavitelny a to se meri pristrojema.A pomud ho nevratis tak jak byl muzes rozhodit predstih.
Snad vidis ze uchyceni neni na pevno srouby do děr,ale je uchycen v drazkach tak aby s nim bylo mozne hybat!Musi mit svou polohu ze ktere pak rid.jednotka vychazi.Mam bratra v renaultu a prave me varoval nez to rozdelam at to oznacim.Udelal jsem fixou carky nahore ma rozdelovaci a hlave.Proto je tam ten tesnici krouzek a né tesneni mezi hlavou a rozd.Je to proto aby s nim bylo mozne za chodu motoru hybat a nastavit na spravne hodnoty.To ale doma nesvedes tak presne jako v servisu.
Ten rozdělovač je na 2 šroubkách přišroubovaný k tomu tělesu ( nevím, jak se to odborně jmenuje, tak to nazývám ,že to je těleso) a ten je předpokládám přišroubovaný k hlavě válců těsně pod víkem. A mezi hlavou a tím tělesem je také těsnění, podobné, které je i pod víkem, akorát v menší velikosti. Osobně jsem se na to díval......
Schválně se na to podívej, že máš jedno těsnění pod víkem a vedle podél té vačky máš další těsnění ( v černý barvě), od sebe zhruba 5 mm.........a to by mělo být to těsnění kolem toho tělesa rozdělovače.
Tak jsem našel asi správný název: jmenuje se to- těsnění domečku rozdělovače, maj ho v czDrafel pod obj.číslem: 94581014 za 45,-Kč.
Ale jde ti snad o to ze ten rozdelovac se proste nastavuje.Neni zafixovan.Ten domecek kterym je prisroubovan ma drazky!Da se s nim otacet v urcitem rozmezi a pak se utahne.Proste se nastavuje!!!!!!.Kdyz ho povolis a vyndas bez oznaceni tak ho muzes utahnout v jine poloze a pokazit predstih.TEČKA.
Vyměň kabely víčko a palec rozdělovače, ještě by mohl být problém v modulu rozdělovače to by byl dražší komponent ale to bych zatím nechal. Každopádně u matesa jsou kabely a víko rozdělovače nejvíc háklivé.
Pozor na dva typy rozdělovače nejlépe si vzít víčko sebou do obchodu.
Všechno to mají v DRAFELU originál dohromady za míň než 1000.
Ahoj ještě bych potřeboval poradit s těma víčkama na rozdělovač tady na tomto odkazu http://www.czdrafel.cz/matiz-m1001998-2000-c4?page=76 jsou vika vysoka a nízká podle obrázku a porovnání s víkem co mam před sebou mám to vysoké jenže vysoké v tom obchodu jsou dvě a to za 200Kč.Korea a druhé za 442Kč...jaký je mezi nima rozdíl???Též problem je i u palcích......nechci hledět na peníze když to je potřeba pro maťu koupit koupím...

Jedno je originál a druhé druhovýroba.Upozorňují na to hned na úvodní stránce e-shopu.
Dovolím si citovat:
Zboží bez označení nebo označené (GM) jsou originální díly, díly označené (OEM) jsou z druhovýroby převážně korejských výrobců.

Hele jakej máš máš rozdělovač poznáš podle palce jsou dost rozdílné.
Víčka mají stejná jména jinak já bych šel do originálu, ale asi to je jedno.

Nemáte někdo zkušenosti s vlkostí v rozdělovači. U Matize r.v. 2000. Mám neustálé potíže. Ve víku rozdělovače se na kontaktech tvoří jakási oxydující vrstva, jako se dříve dělalo na kontaktech baterie u starších aut. Auto pak vynechává. Po vyčištění je opět vše v pořádku. Víko rozdělovače i palec jsou nové. Prostříkl jsem kontakty silikonovým olejem, ale je to stále stejné. Zkusím ještě to potřít vazelínou a pak už nevím.
Silikonovým olejem?Snad kontox nebo kontaktol.A na tu vazelínu radši zapomeň

Mne to tiež robilo od začiatku. Ale myslím si že to nie je vlhkosťou.
Je to spôsobené materiálom kontaktov v rozdelovači a iskrením. Všimni si že palec neoxiduje.
Ak je palec natočený ku kontaktu tak medzera medzi nimi je cca 2 mm.
Ja som to obišiel takto:
Zohnal som si taký spletenec postriebrených tenkých vodičov a omotal som ich samostatne okolo každého kontaktu v rozdelovači. Konce som zapájkoval. Hrúbka omotania cca 2mm, nie viac!!!
Vedľajší efekt je, že napätie na sviečke narástlo o cca 2 000 V a štaruje to super.
tento clovek mal stastie
Takže je po závadě. Rozebrali jsme rozdělovač, vyčistili "děrný štítek", zkoušeli proměřit a vše fungovalo. Při 7V jsme na kontaktu 3 měli něco kolem 2V a na kontaktu 4 o dost méně, 0,5 - 1V. Nicméně jsme to složili, nacpali do káry, odpojili jsme baterii. Tím jsme asi restartovali řídící jednotku. Otočili klíčkem vyblikalo to 1500 což je klimatizace a pak nic. Otočil jsem klíčkem znovu. Ten obr pod kapotou se vzedmul a začal vrnět jako koťátko. Zkoušeli jsme nastartovat ještě 3x a pokaždé chytnul jako kanystr benzínu v garáži. ¨
ukázalo to že je v háji zapalovací modul v rozdělovači :shock: .Takže se rozdělal rozdělovač a čekalo mě překvápko ve formě ukrutného bordelu v něm, :( byl plný bíleho svinstva,palec i víko rozdělovače byli navíc silně zoxidované,takže přišel na řadu nový palec,víko a ten zapalovaví modul,jinde se taky uvádí optycký snímač. ;) Vše objednáno v Krči, 8) vše značky DAC,nezaměnit za mando.

Re: Matiz za tepla nestartuje, volnobeh kolise pripadne zhas

Napsal: úte pro 25, 2018 16:43
od misojogi
EGR
https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.p ... 8D#p314337

krokovy motorcek volnobehu
https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.p ... lova%C4%8D
Cituji:
Správná činnost recirkulační soustavy paliva má taktéž vliv na správnou funkci motoru. Poškozený ventil, pohlcovač a potrubí mohou být příčinou zhasínání motoru, nepravidelnosti chodu motoru při běhu naprázdno, nebo špatného výkonu. Pohlcovač je umístěn v motorovém prostoru. U palivové nádrže je umístěn palivový filtr, který je doporučeno měnit každých 40000 km.
Konec citace:
volnobeh sa da nastavit aj srobom na skrtiacej klapke
Krokový motorek nechám na svém místě a volnoběh nastavím napevno přes stavěcí šroub na klapce.( nevím jak ten bazmek nazvat ) je na něm upevněný lanovod. Uvidím zítra, zda-li se to osvědčí. ( -i musí -i )
strana 4 diskusie

Tak to zhrnme:
- na co presne mu EK ukazovalo 2-nasobnu hodnotu? Na to co namerala lambda? Alebo na to co ide z vyfuku?
- lebo jedna vec je lambda, druha vec katalyzator, tretia samotna zmes vo valcoch...
- hadica sania - skus prip. nejaky vrakac, alebo hod inzerat do sekcie "kupim" a kukni sekciu "predam", ci niekto nepredava Matizka na ND alebo tak...ta hadica je gumova....neda sa prip. zalepit nejakym pruznym gumovym lepidlom a fixnut este dokola paskou?
- vaha vzduchu - tam neni, je tam len MAP senzor a la senzor podtlaku v sacom potrubi a je vyvedeny mimo motor na plech, ktory takmer oddeluje motor od interieru. Ide do neho taka tenka hadicka od klapky. Jeho funkcionalitu oskusas ked na volnobehu z neho hadicku vytiahnes, tak musia stupnut otacky motora a musis prstom na tej hadicke citit "cuc"

K tym emisnym este otazka - ide ti len o papier, alebo chces fakt vediet co mas s autom a chces to riesit...? :shock:
K tesnosti vyfuku - skus lahnut pod auto a skusat rukou ci to fuci v spojoch, v ololi zvodov, vlnovca ci tlmicov. Skus poriadne zapchat vyfuk ci motor zdochne, a ak nie, tak pocuvaj, odkial cca to zacne sycat.
K samotnej zmesi - predpokladam ze hadicu si urval az po vymene lambdy? Lebo ak predtym, tak motor mohol dostavat viac vzduchu a tym pridal aj viac paliva, a to by vysvetlovalo preco bol zivsi :D Ale ak bolo sanie OK, a nejde to na 2 valce tak zmes bude OK.

Je to cudo, lebo keby lambda namerala blbost, tak zasvieti kontrolka motora...Myslim ze ta stara lambda nebola zla...
Pre miko - Presne moj nedavny problem ked som bol na emisnej... som mal 2 krat vyssie hodnoty a pomohla az vymena katalyzatora! Mam najazdene 170 000 km... S novym katalyzatorom som mal skoro nulove hodnoty! Je to bomba ak mas novy katalyzator, potom auto ako keby zislo este len z vyrobnej linky.... Lambdou sa netrap ta bude ok...Urcite vymen katalyzator a mas pokoj na dost dlho...Mne ked stary katalyzator vybrali, tak mi vraveli ze je v poriadku ze mu nic nieje, ja som i tak tam dal novy a oplatilo sa :D Emisie nulove........ Proste ak mas Lambdu v poriadku tak nieje tam co riesit, jedine Katalyzator!! a niesu ani drahe, univerzalny kupis do 70 Eur... a este jedna vec, ak mas EGR ventil a je zaslepeny, tak aj on dvihne emisie, nesmie byt zaslepeny pred emisnou... maj sa... cim skor vymenis KAT tym skor mas pokoj ;)

Re: Matiz za tepla nestartuje, volnobeh kolise pripadne zhas

Napsal: úte pro 25, 2018 16:58
od misojogi
no chtelo by to pujcit si jinou civku nebo snimac otacek klikovky.
pripadne zkusit napichnout na pocitac a kontrolovat pri startovani jestli se nejake otacky nactou.
pak by to byla civka urcite
moze existovat pripad ked diagnostika neukazuje ziaden problem? a pritom nejde nastartovat?

Re: Matiz za tepla nestartuje, volnobeh kolise pripadne zhas

Napsal: úte pro 25, 2018 17:20
od misojogi
podobny problem ako ja?
https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.p ... 8D#p212575
Ked je studeny motor auto v pohode jazdi. Po zahriati vsak pri volnobehu zacne skackat motor a ked nepridam plyn tak motor zdochne a uz nejde nastartovat. Nastartovat sa opet podari az po vychladnuti motora.
byla to vlhkost v rozdělovači.
Dal som ho dolu pozrel dnu, vyplestil oci na tu koroziu. Kontakty boli pokryte bielim povlakom. Vycistil som to zmontoval dokopy a skusil nastartovat. Tak cisto ako startoval teraz nestartoval ani predtym
no matiz ma problemy s kabelami a s rozdelovacem.
urcite zkontrolovat kabely zda neni nejaky propaleny a tedy nevodi.
pokud to pise opticky senzor muze byt spatny.ale uplne nejdriv je nutne se podivat zda v tom co mas v aute neni spina -bordel -voda a podobne.stava se to.doporucuji vycistit cely rozdelovac a samo i vicko.pak to zkusit co to bude delat.

skoda ze nevis co ma byt ta druha vec na sani ja tam vim jen o egr ventilu ktery ma podtlakove ovladani a to velice casto odchazi a pak se motor chveje jak drahej pes.na diagnostice je to poznat myslim ze je to krivka pomeru vzduch palivo a spravna hodnota se pohybuje kolem 120.pokud je to spatne byva hodnota na 90 a mene.
pak jeste map senzor ale ten kdyby byl spatny tak by auto asi vubec nejelo.
spravna hodnota je nekde kolem 32 (myslim)
nic jineho me nenapada.
Na viecku rozdelovaca by mal/mohol byt valec c. 1 oznaceny jednickou. A vedla toho sipka (proti smeru hod. ruciciek), ako sa palec vnutri otaca. Ked najdes tu jednicku, tak ide o valec c. 1 (valec najblizsie k prevodovke, k rozdelovacu). Kedze Matizek pali 1-3-2 tak vies, ze od jednicky ides proti smeru hod. ruciciek, takze najblizsi vystup bude na valec c.3 (najblizsie rozvodom), a posledny na valec c.2 (logicky ten stredny).Ten stvrty vystup z viecka by mal byt zaslepeny.
Obrázek

A teoreticky - ak mas na VN kabloch napisane cisla 1, 2 a 3, tak aj podla dlzky potom vies, na kt. sviecku kt. kabel napojit. Ale u rozdelovaca plati co som napisal vyssie. Tam by na veku ta jednicka mala byt napisana.

U aut byva valec 1 ten co je nablizsie prevodovke. Ak by ti to neslo nahodou, tak prehod na svieckach tie krajne VN kable medzi sebou ;) Ale myslim ze aj u Matizkov bol valec c. 1 u prevodovky. Nakoniec aj vyfukove potrubie (konkretne vystup EGR) by malo ist z prveho valca, a to je prave ten u prevodovky.

dovolil bych si Rada 77 poopravit. Pořadí válců se počítá od rozvodového řemenu u benzinových motorů, u naftových nakladnich je pořadí opačné, tudíž od setrváku. Aspoň tak nás to učili v roce 1966.

Třetí válec je u rozdělovače,první je na straně u rozvodového řemenu.? snad opacne nie?
https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.p ... lova%C4%8D
Ta druha chyba 0320 je o cidle otacok v rozdelovaci - opticky snimac/dierovany kruh. Ked pises ze sviecky, VN kable nove a rozdelovac cisteny, bude treba rozdelovac zase otvorit a ist do neho este hlbsie az na ten dierovany disk a optosnimac. Mozno je to len zasvinene. Ale casto sa stavalo ze chlapci proste museli kupit novy opt. snimac. Motor takto vynechava, nevie kedy palit, zmes ostava nespalena a dymi to z vyfuku. Za tepla sa k tomu prida lambda, ktora nameria hovadiny, katalyzator moze byt uz tiez zasvineny.
Moj nazor - jazdit minimalne, podla moznosti vobec. Otvorit rozdelovac, vycistit opticky disk (temy su tu o tom, nenasadit disk opacnou stranou) a snimac, a oskusat. Ak to bude stale zle tak to vidim osobne 99% na ten opt. snimac.

Obecne benzin motory dost trpia na kvalitnu iskru - ci uz pouzivaju cievky priamo na svieckach, alebo 1 spolocnu cievku a VN kable, alebo ako Matizek 1 spolocnu cievku, mechanicky rozdelovac a VN kable = chuda Matizek to ma vlastne najnachylnejsie na poruchu iskry

A este 1 dolezita vec - musis si pri zhadzovani celeho rozdelovaca klincom al. fixkou presne poznacit jeho poziciu voci prirube, o kt. je rozdelovac uchyteny jeho hornym srobom! Ak to totizto pri montazi naspet pohnes do inej pozicie a tak zatiahnes, zmenis predstih zapalovania!
Skusobna jazda dopadla super. Presiel som 15 km a bez jedineho cuknutia motoru. Takze zavada bola v tom optickom cidle v rozdelovaci.
Naopak ja mam problem zo skubanim,
pri teplom motore,predpokladam ze po nahriati indukcnej cievky,alebo kondezatora sa nieco deje.Neviem ale kde sa kondezator nachadza u Matiza r.v.2000.Kto vie?
kondenzator je primo u civky mala hranata krabicka.obcas zpusobuje chcipani a spatny beh motoru.ale jen ojedinele
https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.php?f=10&t=10846
No dioda je jedna vec, ale ak by to bol imo, tak ani nenastartujes. Ohladom toho rozdelovaca je tu popisaneho az-az. Ono to vyzera tak, ze servis, do ktoreho ste chodili vas (alebo teda niekoho) osklbal, a raz vymenili cidlo, potom daco ine... A nakoniec to bude naozaj v rozdelovaci a kabloch. Tie sa mozu vymenit po najazdenych 60tkm. Ak chces ale zhodit dole cely rozdelovac, poznac si na nom poziciu oproti casti, kam sa srobuje, aby si ho dal rovnako spet. Inak je to lahke, 2 srobky drzia viecko, k spodnemu horsi pristup. Nepopliest zapojenie kablov 1-3-2. Viecko zvykne byt zanesene, mozno zodraty palec. K tomu kuknut stav sviecok (rozmedzie kontaktov a ich farbu), VN kable kupit vsetky nove (zvonku vyzeraju OK, a prepaluju sa tie bezne dost casto). Toto je investicia uplne zadara, az na tie kable. Netreba nic ine vymontovavat, rozdelovac je na pravo, ako pozeras do motora, idu z neho tie kable, takze sa neda prehliadnut. Aj na temu zdochynania po starte tu toho je dost, prevazne robi problem prave rozdelovac.

Mozno staci obetovat vikend, precistit to trochu, pozret vzduch. filter, pocistit kontakty senzorov. Mohlo by to byt aj benz. cerpadlo, ked das kluc do polohy 1, malo by sa cca na sekundu ozvat zabzucanim (ale to uz chce mat trochu v uchu, ako to bzucanie bzuci).

Re: Matiz za tepla nestartuje, volnobeh kolise pripadne zhas

Napsal: úte pro 25, 2018 17:49
od misojogi
https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.p ... lova%C4%8D
Při jedné zastávce v hypermarketu už jsem nenastartoval.Startér točí ale ani si neškytne.Auto je po výměně kabelu,svíček,nový rozdělovač, optický snímač,čerpadlo .Po vyjmutí svíček jsou suché ,ale čerpadlo natáhne normálně benzin až ke vztřikum.Dalši věc nejde jiskra na svíčkách.Je to divný aby z ničeho nic nešly dvě základní věci jen tak najednou.Napadlo mě jestli to nemuže být imobilizér v řidící jednotce jestli tam nějaký je
Keby to bola škodovka,alebo povedzme aj R5-ka tak bez zaváhania poviem,,že konenzátor. Ale ako som raz v tejto podrobne prezeral schému zapaľovania pre Matiz I.,tam nič také sa nespomína už,tak tiež,ak nesnieti check ani nič podobné tipujem na indukčku,aj ke´d tá sa málokedy prejaví "rychlou smrťou",tá zykne odchádzať postupne,,nechá sa počuť občasným vynechávaním motora,či zlými štartmi. Ale kedže ja som taký,že idem od najmenšieho zla,tak by som v prvom rade šiel po kábli od indukčky k rozdeľovaču 8) 8)
když mi odešel optický snímač tak na svíčky šel normálně benzin.
---
no pokud ti kdysi odesel opticky snimac a na vstriky sel benzin tak to byla spis nahoda a nebo taky strikaly kdy je napadlo.
pokud odejde snimac nejsou otacky neni jiskra ani benzin.
pokud bys sendal vicko rozdelovace a zatocil motorem poznal bys zda se toci nebo ne. pak by se vyloucily rozvody a dalo by se vymyslet dal.
Snímač otáček mi odchazel pomalu,auto jelo třeba 5 km bez problému potom zhasl motor.jinak se to projevovalo když jste nechali zapnutý klíček tak po chvilce začali cvakat relátka,bylo to znatelně slišet už se o tom tady tuším psalo.

https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.p ... D&start=45
Zdravím,
mě se stalo něco podobného. Matize mám cca 2 měíces tak ještě nemám vychtané všechny jeho fígle.
Při nabíjení baterky jsem ji odpojil a nechal klíče v zapalování.Po nabití autí točilo startérem jak zběsilé ale ani neškytlo.
Odpojil jsem baterii,a nechal odpojeno cca 2 hod,pak zapojil,zasunul klíček a matez naskočil nadrc ;)
Závěr-klíče před odpojením baterie vždy vytáhnout ze zámku zapalování... -i -i -i
Třeba to někomu pomůže.

Re: Matiz za tepla nestartuje, volnobeh kolise pripadne zhas

Napsal: úte pro 25, 2018 18:23
od misojogi
https://www.chevroletclub.cz/viewtopic. ... te]Autíčko mi po zahřátí na pracovní teplotu asi po pěti km začalo kuckat,rozsvítil se Check a zdechlo.Pak už jsem ho nenastartoval,leda druhý den,až bylo úplně vychládlý.Po přečtení vašich rad,co to může být,jsem vyměnil svíčky,kábly(oboje už bylo značně unavené) a vyčistil jsem rozdělovač.A tom bylo překvápko!Byla v něm nějaká tekutina.Tu jsem vyčistil,vysušil,dal to dohromady a s Matesem lítal celý dopoledne,a zdá se (kéž by) že je po problému-jezdí úplně normálně.Zajímalo by mně,jak se tam ta voda dostala,nebo co to je.Kdo to zažil a ví,ať prosím odpoví.
najpravdepodobnejsie je ze voda sa tam dostala cez tu odvetravaciu hadicku. Napriklad pri umyvani auta, alebo motora. A po zahriati sa zmeni na paru a dostane sa na kontakty v rozdelovaci....tiez som toto zazil a tiez mi trvalo chvilu kym som prisiel na to co to je. Hlavne ked je motor teply tak sa tam moze dostat lahko voda formou pary.[/quote]

dalsi podobny problem, skoro to iste co mam ja
Mám tento problém s Matýskem. Po zahřátí motoru na provozní teplotu a vypnutí zapalování již nenastartuji. V praxi to vypadá takto. Mám hlad,vyběhnu z baráku,sednu do Matěje,v pohodě dojedu do 5km vzdáleného Lídlu,jdu si koupit dva rohliky, sednu do Matěje a chci nastartovat, ouha, ani náznak toho že by motor chtěl naskočit, sním v pohodě jeden rohlík, startuju a nic, v klidu dojím i druhý rohlik, start a nic,slabě je cítit benzín,jsem nervózní, tahám za kdejaký kabílky, dávám je nazpět, pokus o start a nic, zamknu Matěje a jdu si pro piškoty, za 15 minut se vrátím, nastartuju a v pohodě dojedu domů. Doma na parkovišti pro jistotu zkouším znovu nastartovat, ...a nic. Za měsíc pozorování Matěje sem zjistil, že začíná startovat pokud mu teplota klesne asi na dvacet procent teploty provozní. Tak a fčíl kolegové mudrujte. Předem vám děkuji za rady které by dokázaly odhalit příčinu chování mého Matěje. Rady, typu zajeť do servisu, neberu. Pročpak asi jím piškoty když mám hlad?
když už se podaří nastartovat, tak chod motoru ve vyšších otáčkách je silně nepravidelný....

To musíš zistiť či máš vôbec iskru ked ti to nechce naskočiť.
jestli nechyta teply matiz muzou to byt svicky opticky snimac v rozdelovaci.chce to zjistit jestli dava benzin i jiskru.po pokusnem startu vyndat svicku jestli neni mokra.a jeste to muze byt cidlo teploty vody.

pokud vás jednou potká stejná závada jako mě, nemudrujte, netrhejte za kablíky, ale rovnou se zaměřte na rozdělovač. To, co sem viděl po sundání víčka rozdělovače mě posadilo zprudka na p***l. Celý vnitřek víčka byl pokryt jakousi šedobílou, tvrdou, krystalickou hmotou o tlouštce až 1mm. Nejsilnější nánosy této hmoty byly v okolí kolíčků, kde se přenáší jiskra do svíčkových kabelů. Kolíčky byly v této hmotě úplně zality. Když sem se vzpamatoval z údivu, začal sem hmotu nožem odrýpávat a při té příležitosti mi kousek hmoty skočil do huby. No řeknu vám,...fujtajbl. Měl sem pocit že olizuji demižon s kyselinou sírovou. Prostě,neustále sem kroutil hlavou a divil se, jak je toto možný?. Nebudu to prodlužovat,...vše sem pečlivě očistil, složil dohromady, sednul do Matěje, zajel do Lídlu, koupil si deset houstek protože sem pevně věřil tomu že mám ušetříno za poplatky v servisu, příjdu k Matějovi, otočím klíčkem....a brrm...spokojeně odjel.
Tímto chci povzbudit váhající, aby se nebáli nejprve zkusit tuto variantu svépomocné opravy, předtím, než Matěje svěří do servisu se všemi důsledky....

Myslím, že ti poradím úplně přesně. Řešil jsem tuto závadu 2 měsíce a příznaky jsou 100% stejné, jak popisuješ. 4x na opravě v servisu Sr.., vyměnili snad všechno a pořád teplý nestartoval. Po ukrutné reklamaci vrátili všechny díly i peníze. U Dojáčka vyměnili nějaký ventil EGR (snad se to tak jmenuje) a byl OK.