Olej v převodovce

Moderátor: Blue Lanos

Návštěvník

Olej v převodovce

Příspěvek od Návštěvník »

Ahoj všichni, prosím o radu jak často nebo po kolika kilometrech se davá nový olej do převodovky?
Reklama
 

Uživatelský avatar
petrm
Příspěvky: 2945
Registrován: ned zář 28, 2003 19:28
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od petrm »

Olej se má měnit po 45 000Km a první výměna měla být v 15 takže další v 60 000 pak ve 150 000atd. Ale jinak u nás v servisu dáváme olej plně sintetiký TITAN ATF 5000 je to sice olej do automatů ale jde použít jako trvalá náplň do matize a pak se většinou znatelně zlepší řazení ;)
Ondras
Příspěvky: 1623
Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
Bydliště: Ostrava Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondras »

V Ostravě taky lejou automatový olej. Tuším že od Mobilu. Matiz II má doporučený interval výměny oleje 30.000 (asi na základě potíží s řazením Matizu I). Jednou mi vyměnili omylem už po 15.000 a bylo to znát, i když myslím, že interval 30.000 stačí. Olej a výměna stojí do 400Kč.
|\/| /\ '|' | '/.

byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Docent
Příspěvky: 1228
Registrován: ned bře 13, 2005 10:22

Příspěvek od Docent »

Ondras píše:V Ostravě taky lejou automatový olej. Tuším že od Mobilu. Matiz II má doporučený interval výměny oleje 30.000 (asi na základě potíží s řazením Matizu I). Jednou mi vyměnili omylem už po 15.000 a bylo to znát, i když myslím, že interval 30.000 stačí. Olej a výměna stojí do 400Kč.
Podle knížky "Jak na to" z vydavatelství Kopp je první výměna po 10.000, daší po 40 (zřejmě Matiz I). Výměna oleje v motoru je podle téhle knížky po 10.000, podle webu servisu v Ostravě po 15.000. Jsem z toho zmatený jak včela v paneláku :roll: .
Ondras
Příspěvky: 1623
Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
Bydliště: Ostrava Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondras »

Docent píše:Podle knížky "Jak na to" z vydavatelství Kopp je první výměna po 10.000, daší po 40 (zřejmě Matiz I). Výměna oleje v motoru je podle téhle knížky po 10.000, podle webu servisu v Ostravě po 15.000. Jsem z toho zmatený jak včela v paneláku :roll: .
Knížka od Koppa je z pera polského autora, který vycházel patrně z doporučení polského dovzce potažmo polského výrobce. Oni mají servisní prohlídky po 10.000 km nebo roce. U nás byly výměny převodového oleje doporučeny pro Matiz I po 15.000 km a pak co 45.000 km. Pro Matiz II po 15.000 km a pak co 30.000 km
|\/| /\ '|' | '/.

byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Uživatelský avatar
V.Brousek
Příspěvky: 2707
Registrován: čtv zář 02, 2004 20:45
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od V.Brousek »

Myslím si že je skoro jedno jestli je to po 30 nebo 40 000 km,hlavně by se nemělo na oleji šetřit a dát tam ten nejkvalitnější.Potom se řazení převodových stupňů zlepší a to dost znatelně.Mrzí mě že jsem si nepoznamenal značku a typ oleje který jsem tam nalil já,ale olej byl drahý jak prase.Za to řazení chodí jak po másle.Prodejce tvrdil,že má životnost 100 000 km.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od palikx »

Petrm už to tu napsal.Tento olej je pro matize doporučen od výrobce TITANU.Stojí asi 600 kč/l ale stojí za to.Další výměnu již není třeba.Resp do 200000 prý vydrží.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Uživatelský avatar
V.Brousek
Příspěvky: 2707
Registrován: čtv zář 02, 2004 20:45
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od V.Brousek »

Ten můj 600 Kč/litr nestál,tuším že jsem tenkrát za něj zaplatil něco okolo 200 Kč/litr.
Ale je to fakt markantní rozdíl v řazení.Dříve když tam byl originál olej tak jsem musel při řazení s trojky na dvojku používat meziplyn.Nyní již nemusím,dvojka tam padá skoro sama.Ale zase na druhou stranu,jezdím dost s jinými auty a proti nim má Matíz velmi špatné řazení,jak se tu již několikrát psalo,ten můj nevyjímaje.Proti jiným vozům to pořád není ono.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
zabijec
Příspěvky: 474
Registrován: stř zář 01, 2004 07:26
Bydliště: Milevsko

Příspěvek od zabijec »

Na www.olejservis.cz mají TITAN ATF 3000 ZA 188kč, ale ATF5000 nemají.
Už bez Matesa
goror
Příspěvky: 587
Registrován: čtv úno 03, 2005 13:06
Bydliště: kezmarok

Příspěvek od goror »

a to sa preco u matizka mus menit olej v prevodovke a v esperku nie?i
Espero 1,5 16v 74kw DOHC,tmavo modra met.,kridlo, folie, elektrony 7*15 Bravury 195/50R15 ET 27,
sportovy filter+vyfuk,chiptuning,podvozok gsi+kayaba
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od palikx »

Protože matiz má v převodovce olej typu mogul pp 80 který ztrácí mmazací schopnosti rychleji.a espero převodový olej typu atf( servo olej) a je brán jako stálá nápln a maže stále dobře.Jednou za čas by se měnit asi měl ale nedá se přesně určit kdy.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Docent
Příspěvky: 1228
Registrován: ned bře 13, 2005 10:22

Příspěvek od Docent »

palikx píše:Protože matiz má v převodovce olej typu mogul pp 80 který ztrácí mmazací schopnosti rychleji.a espero převodový olej typu atf( servo olej) a je brán jako stálá nápln a maže stále dobře.Jednou za čas by se měnit asi měl ale nedá se přesně určit kdy.
To bude asi trošičku blbost, ne? To jako kdybych nalil do škodovky stovky super olej, tak už ho nebudu muset nikdy měnit? Nebude to souviset spíš s konstrukcí převodovky a použitými materiály :?:
Pavel2

Příspěvek od Pavel2 »

Na drahý oleje se můžu víte co, měnim si olej sám, do převodovky kupuju v krámu obyč Madit PP80 a auto řadí normálně, léto, zima, neni tam velkej rozdíl proti prvnímu orig. oleji co byl v autě.
Docent
Příspěvky: 1228
Registrován: ned bře 13, 2005 10:22

Příspěvek od Docent »

Pavel2 píše:Na drahý oleje se můžu víte co, měnim si olej sám, do převodovky kupuju v krámu obyč Madit PP80 a auto řadí normálně, léto, zima, neni tam velkej rozdíl proti prvnímu orig. oleji co byl v autě.
Hlavně aby součástky v převodovce měly na věc stejný názor :lol: .
Uživatelský avatar
V.Brousek
Příspěvky: 2707
Registrován: čtv zář 02, 2004 20:45
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od V.Brousek »

Pro Pavel2:

tak to máš kliku že ti to řadí.
Já mám u svého Matíze zkušenost,že jsem chtěl také ušetřit a nalil jsem tam PP 90 za parného léta.Měl jsem to štěstí, že jsem PP 90 nemusel kupovat.Po ujetí několika km jsem onu PP 90 ihned opět vypustil,protože řazení se zhoršilo a bylo evidentní že tam tento druh oleje nepatří.Já mám tuto zkušenost s olejem PP 90 a nedoporučoval bych ho.V zimních měsících by to muselo být ještě horší.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Odpovědět

Zpět na „MATIZ“