Po výmene spojky

Diskusní forum Daewoo Nexia clubu.

Moderátoři: Blue Lanos, Admins

Odpovědět
Nexia55
Začátečník
Začátečník
Příspěvky: 41
Registrován: pát říj 02, 2009 07:15

Po výmene spojky

Příspěvek od Nexia55 » stř říj 10, 2012 15:49

Ahojte :) Tento tyzden mi menili spojku koli skrabavemu zvuku. Bolo to lozisko, tanier a lamela OK - 128 000. Ale som si vsimol po vymene ked idem autom zapocujem ako keby buchod. ako keby uvolnene koleso v kufri ale to je OK koleso v kufri dotiahnute. stretli ste sa stým niekto?? Musí si len spojka sadnut, zabehat alebo je to niečo iné.

Reklama
 

Nexia55
Začátečník
Začátečník
Příspěvky: 41
Registrován: pát říj 02, 2009 07:15

Re: Po výmene spojky

Příspěvek od Nexia55 » čtv říj 11, 2012 17:50

zajtra pozrem vyfuk a sylentbloky.. myslím že by to mohlo byt ono ked sa mi zdalo ze mi to vychadza ten zvuk zozadu :)

Nexia55
Začátečník
Začátečník
Příspěvky: 41
Registrován: pát říj 02, 2009 07:15

Re: Po výmene spojky

Příspěvek od Nexia55 » čtv říj 11, 2012 20:07

Bol to sylentbolk :D

Uživatelský avatar
michal.sk
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 110
Registrován: sob led 24, 2009 08:16
Bydliště: Bratislava

Re: Po výmene spojky

Příspěvek od michal.sk » ned říj 14, 2012 20:32

ja mam spojku vpredu a "koleso v kufri" - predpokladam ze myslis rezervu - vzadu. ako to suvisi? a ako to suvisi so silentblokmi? pises ze ti menili spojku. pri vymene sa nevybera ani rezerva ani silentbloky. asi ti to muselo robit aj predtym, nie? mimochodom spojkove lozisko sa da na nexii premazat. aj mne piskalo lozisko jak svina. stacilo ho premazat (bez demontaze) a to by si sa divil ako dlho to vydrzi - mne to drzi uz dobrych 55 000 km.
škoda 105
š favorit 135
daewoo nexia 1,5 16V
renault espace III 2,0

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Chevy master
Chevy master
Příspěvky: 3594
Registrován: ned říj 10, 2004 19:09
Bydliště: Mexico City
Kontaktovat uživatele:

Re: Po výmene spojky

Příspěvek od JRD McLAREN » úte říj 30, 2012 21:00

a ked si taky mudry, tak mi vysvetli suvislost, medzi poctom najazdenych kilometrov a zivotnostou spojkoveho loziska .. :lol:
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu//
Opravy vašich plechových miláčikov

Uživatelský avatar
michal.sk
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 110
Registrován: sob led 24, 2009 08:16
Bydliště: Bratislava

Re: Po výmene spojky

Příspěvek od michal.sk » úte říj 30, 2012 22:28

cim viac kilometrov prejdes, tym viac musis pouzivat spojku. a ked stlacis spojkovy pedal, tak zatazis spojkove lozisko. a to lozisko ma urcitu zivotnost. takze ak mam najazdenych 20 kilometrov tak to lozisko bude asi v pohode, lebo sa roztocilo mozno 10 krat. ale ak mam najazdemych 100 000 km, tak sa to lozisko pouzilo asi viac krat... no a spojka funguje tak ze stlacis pedal, vypinacia paka sa oprie o lozisko, to sa nasledne roztoci.... no ked sa toci, je tam urcite trenie. trenim vznika teplo... teplom sa natlacena vazelina roztapa, a postupne z loziska vyteka... no a ked vazelina vytecie vsetka, moze sa lozisko zadriet. najskor piska, lebo ide nasucho, casom sa zadrie... lebo je suche - dostava sa donho vlhkost a zacina korodovat...

takto nejako to suvisi... mimochodom spojkove lozisko ako jedine v aute pocas prevadzky meni svoju polohu,takze sa nemoze pocas chodu primazavat.... s jednou tukovou naplnou by malo vydrzat celu dobu svojej zivotnosti... => spojku pouzivat len ked je to nutne, pocas jazdy nemat nohu "opretu" o spojku
škoda 105
š favorit 135
daewoo nexia 1,5 16V
renault espace III 2,0

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Chevy master
Chevy master
Příspěvky: 3594
Registrován: ned říj 10, 2004 19:09
Bydliště: Mexico City
Kontaktovat uživatele:

Re: Po výmene spojky

Příspěvek od JRD McLAREN » stř říj 31, 2012 09:48

no dakujem za (ne)vysvetlenie... a teraz ti to popisem spravne..
v pripade NEXIE a vsetkych "OPLOIDNYCH" automobilov...

- Spojkove lozisko sa toci stale, a stale je nanho vyvyjany tlak, raz vacsi, raz mensi..
(ovladenie spojky je teda u tychto aut riesene pouzitim "tlacneho mechanizmu")

- Napln v lozisku by mala vydrzat pocas celej jeho doby pouzivania/zivotnosti a musi byt zabranene jeho uniku "uz vo vyrobe"
(nesmie vytekat, v ziadnom pripade a za ziadnych podmienok -vazelina je tekutina stale)

Pocet najazdenych kilometrov nieje pramo umerny zivotnosti spojky, ci spojkoveho loziska, ci ktorejkolvek dalsej inej suciastky mechanizmu ovladania spojky.
To co ma priamy vplyv na jej zivotnost je periodicita jej pouzivania, sposob jej pouzivania a kvalita pouzitych materialov.
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu//
Opravy vašich plechových miláčikov

Uživatelský avatar
michal.sk
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 110
Registrován: sob led 24, 2009 08:16
Bydliště: Bratislava

Re: Po výmene spojky

Příspěvek od michal.sk » čtv lis 01, 2012 23:35

dakujem za prednasku, ale "tlacny" mechanizmus je pouzity na vsetkych spojkach, ovladanych mechanicky.... (nie len na oploidnych) nechcem komentovat tvoj prispevok, ale na mojej oploidnej nexii sa vypinacia paka nedotyka loziska....

otazka: ked pises ze vazelina v ŽIADNOM pripade nesmie vytiect z loziska, preco potom na mnohych autach prave toto lozisko piska?
škoda 105
š favorit 135
daewoo nexia 1,5 16V
renault espace III 2,0

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Chevy master
Chevy master
Příspěvky: 3594
Registrován: ned říj 10, 2004 19:09
Bydliště: Mexico City
Kontaktovat uživatele:

Re: Po výmene spojky

Příspěvek od JRD McLAREN » pát lis 02, 2012 08:48

ale "tlacny" mechanizmus je pouzity na vsetkych spojkach
nie, nie je
ale na mojej oploidnej nexii sa vypinacia paka nedotyka loziska
ano dotyka - VZDY, (alebo mas potom nejaku inu nexiu, nez vsetci ostatny)
otazka: ked pises ze vazelina v ŽIADNOM pripade nesmie vytiect z loziska, preco potom na mnohych autach prave toto lozisko piska?
..lebo je opotrebene, KO, stare, vymlatene ..a pod... (mas pravdu, prave kvoli tomu ze uz islo na sucho)
ako som pisal, - Napln v lozisku by mala vydrzat pocas celej jeho doby pouzivania/zivotnosti a musi byt zabranene jeho uniku "uz vo vyrobe"
(co neznamena ze sa tak vzdy deje)

ja som ta chcel len podrypnut...vtom..
ze zivotnost spojky nesuvisi z poctom km na pocitadle...
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu//
Opravy vašich plechových miláčikov

Uživatelský avatar
Serpico
Chevy master
Chevy master
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

Re: Po výmene spojky

Příspěvek od Serpico » sob pro 08, 2012 18:14

...jenom doplním JRD McLaren ve výrobě se dávají spojkové ložiska japonské nebo korejské viz. palikx dal mi na vybranou a já si vybral japonské, měl jsem původní také made in Japan ...no vydrželo něco přes 100tisíc a pak už bylo při vypínání slyšet.

Mějte se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico

Odpovědět

Zpět na „NEXIA“