Nepojízdný Matiz

Moderátor: Blue Lanos

Odpovědět
bob007
Příspěvky: 3
Registrován: úte kvě 05, 2015 09:22

Nepojízdný Matiz

Příspěvek od bob007 »

Ahoj všichni.
Mám Matize I. r.v.2002. Do teď super auto, na které bylo spoleh. -i Do doby než se mi stala příhoda s výměnou baterky (a klíčkem ve spínačce) od té doby nenastartuju :roll:
V servisu mi řekli, že se vymazal kód z klíčku. Druhý mám bez čipu jen na odemknutí, takže nejde načíst kód z druhého klíče.
Kód mi nahráli, ale auto stejně nechytá.......... prý se jim nedaří spárovat kódy klíčku a immobilizéru a z Koree informace nedostanou. Klidně bych ten immobilizer vymontoval aby to chytalo, ale předpokládám, že tak jednoduché to nebude, že se to bude muset vymazat nebo přeprogramovat v RJ asi.
Už 3 neděle jsem bez auta a nevim kudy kam.

Díky za jakoukoli radu.
Reklama
 

Damek
Příspěvky: 876
Registrován: pát srp 06, 2004 15:31

Re: Nepojízdný Matiz

Příspěvek od Damek »

bol si v original Daewoo/Chevrolet servise?
Uživatelský avatar
xidex
Příspěvky: 158
Registrován: úte kvě 08, 2007 10:12
Bydliště: Praha 10
Kontaktovat uživatele:

Re: Nepojízdný Matiz

Příspěvek od xidex »

Ahoj,
pokud máš originál klíč, pak je v čipu v klíči napevno definovaný kód a Ty pouze řekneš diagnostikou ŘJ imobilizéru, že na tenhle kód má reagovat a odblokovat imobilizér. Pokud máš klíč dodělávaný v hypermarketech apod., tak tam to funguje tak, že Ti do klíče nového nahrajou stejný kód, jako máš v předloze (původním klíči) a máš tak dva naprosto identické, tzn. nic nemusíš kódovat na autě a fungujou oba. Dle mého smazání kódu v klíči připadá v úvahu pouze ve druhém případě, dost možná spíš ten čip v klíči prostě umřel a nebo je problém jinde. To, že se servis vymlouvá na nedostupnost informací z Koreje, by pro mě byl asi signál, abych minimálně s tímto problémem utekl jinam, protože to dle mého znamená pouze neschopnost říct "Já si s tím nevím rady". Protože z toho, co jsem viděl a pochopil, tak ten klíč dáš do spínačky, diagnostikou řekneš autu, že tenhle má fungovat a toť vše, žádnýho Korejce k tomu nepotřebuješ.

Já bych postupoval asi takhle:
Nejdřív zjisti, jaký máš klíč a co dělá, dle mého i v tom hypermarketu v tom modrém stánku, kde dělají klíče, když je ukecáš, tak Ti zadarmo řeknou, jestli ten čip odpovídá a jestli se dá programovat klíč, nebo ne, což by se dalo brát jako základ od čeho se odrazit, protože pořád nevíš, jestli je problém v autě, nebo v klíči a v tom servisu to dost pravděpodobně také nevědí.
Klíč nefunguje = nový/jiný klíč (já osobně bych zkusil sehnat sadu klíčů a zámků z vrakáče a vyměnil všechny zámky, vyjde to asi i levněji a nejspíš pak budeš mít dva s čipem) a nakódovat ŘJ, nebo vyřezat nový originál klíč a nakódovat ŘJ.
Klíč funguje, ale je "prázdný" = zkusit do něj nahrát nějaký kód a pak ho diagnostikou spárovat s autem.
Klíč funguje = zkusit znova nakódovat ŘJ, pokud ho nepřečte, půjčit si nějakou zaručeně funkční anténu imobilizéru (nebo obětovat 500 a vyměnit preventivně), což je ten kroužek kolem spínačky, na kterém jsou ty bílé nápisy ACC, LOCK atd. Prý často umírají, na Lanosu mi umřela taky, resp. nejdřív začla zlobit a pak umřela. Dál pak zkusit napružit/prostříknout kontakty a pak už opravdu jen dát někomu, kdo ví, co dělá.

Ohledně vypnutí imobu - slyšel jsem o tom, že na některých Matizech to šlo diagnostikou, ale nevím, připadá mi to jako blbost. Prodává se oblbovák, říkají tomu IMMO OFF nebo emulátor imobilizéru, z toho, co jsem pochopil (nikdy jsem to naživo neviděl) je to deska, kterou připájíš do ŘJ motoru, ze které předtím utrhneš spojení s ŘJ imobu a diagnostikou pak nakóduješ klíč (ve skutečnosti ten emulátor) a je hotovo. Ale já osobně bych se asi bál nechat někoho rejpat pájkou v ŘJ.

Jinak pokud jsem napsal nějaké nesmysly, tak prosím někoho fundovanějšího, aby mě opravil, nejsem mechanik.
Rezzo 2,0 CDX LPG, r. 2006, černá | 4/2015-????
Lanos 1,5 SOHC LPG, r. 2000, červená | 10/2013-????
ex Leganza 2,0 CDX LPG, r. 1997, hnědá-základní | 5/2007-9/2014
bob007
Příspěvky: 3
Registrován: úte kvě 05, 2015 09:22

Re: Nepojízdný Matiz

Příspěvek od bob007 »

Díky za vyčerpávající radu. Jeden klíč je origo daewoo, druhý dodělávaný (jen FAB) na otevření dveří bez čipu.
Jinak auto už je jinde, ale zatím zprávu nemám.
Budu teprv zjišťovat, tak pak dám vědět.
Uživatelský avatar
xidex
Příspěvky: 158
Registrován: úte kvě 08, 2007 10:12
Bydliště: Praha 10
Kontaktovat uživatele:

Re: Nepojízdný Matiz

Příspěvek od xidex »

Tak pokud má jeden logo Daewoo, tak by to měl být originál. Což si myslím, že je nějaké smazání kódu z klíče blbost. Chtělo by to ho zkusit někde mimo auto, jestli odpovídá, abys měl jistotu, že to není klíčem (na autě musíš zapnout zapalování, abys ho mohl nakódovat/přečíst, tzn. není šance ho rozumně zkusit v jiném Matizovi a není šance zkusit fungl nový ve Tvém autě bez toho, abys ho vyřízl, což je na vyzkoušení poměrně drahý), proto jsem psal zkusit nějaký ten stánek s klíčema, kde tohle dělaj.

Ještě k imobu - i když mechanik by to snad měl poznat - zůstává Ti po otočení klíčkem do pozice 1 blikat/svítit kontrolka Security (pokud jinak funguje, tzn. bliká nebo svítí po vyndání klíčku ze zapalování)? Správně má po zapnutí zapalování zhasnout. Jak dlouhý zvuk palivového čerpadla slyšíš poté, co poprvé otočíš klíčkem do pozice 1? Na Lanosu to mám tak, že pokud jen krátce zabzučí (do jedné vteřiny), pak je imob blokovaný, pokud bzučí kolem 3 vteřin, pak je odblokovaný a jde nastartovat a asi to bude na všech autech stejně.

Jak jsem psal prve, u mě když zlobil imob, tak to byla anténa na spínačce, od té doby je klid (vyjma jednoho nepochopitelného "zapomenutí" všech klíčů).
Rezzo 2,0 CDX LPG, r. 2006, černá | 4/2015-????
Lanos 1,5 SOHC LPG, r. 2000, červená | 10/2013-????
ex Leganza 2,0 CDX LPG, r. 1997, hnědá-základní | 5/2007-9/2014
bob007
Příspěvky: 3
Registrován: úte kvě 05, 2015 09:22

Re: Nepojízdný Matiz

Příspěvek od bob007 »

Klič mám venku a kontrolka blika pravidelně. Vložím klíč a otočím do polohy číslo 1 a kontrolka tak na vteřinu zhasne ale pak se rozbliká v rychlejších intervalech. Bliká pořád, přitom se všechno tváří normálně. Čeerpadlo bzučí dlouho všechno se tváří normálně, startér točí ale nechytne to.
Odpovědět

Zpět na „MATIZ“