Matiz kurenie a teplota motora

Moderátor: Blue Lanos

Odpovědět
kabelar
Příspěvky: 4
Registrován: ned pro 21, 2014 18:26

Matiz kurenie a teplota motora

Příspěvek od kabelar »

Nazdar pani,
Kupil som manzelke matizka rok 99 vsetko je super az na: Motor sa nezahreje na prevadzkovu teplotu a ked aj tak hned klesa,a kurenie je velmi slabe silnejsie kuri az ked sa motor vytaca..
Dakujem za rady.
Přílohy
IMG_20141220_084052.jpg
Reklama
 

Uživatelský avatar
Mikeš
Příspěvky: 329
Registrován: stř srp 29, 2007 08:37
Bydliště: B.n.P.
Kontaktovat uživatele:

Re: Matiz kurenie a teplota motora

Příspěvek od Mikeš »

Nahoď studený motor.Pokud se horní hadice mezi chladičem a termostatem začne prohřívat zárověň s motorem,vyměň termostat.
Matýsek z roku 99", odjeto 160 tkm, zrecyklováno :-(
Land Rover Discovery 3 2.7 - vé šestka v dechtu :-)
2x Land Rover Freelander Td4
Fábia HTP
kabelar
Příspěvky: 4
Registrován: ned pro 21, 2014 18:26

Re: Matiz kurenie a teplota motora

Příspěvek od kabelar »

vymenene...+ rozvody atd,
Uživatelský avatar
Petr S.
Příspěvky: 3871
Registrován: stř zář 20, 2006 21:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Matiz kurenie a teplota motora

Příspěvek od Petr S. »

kabelar píše:vymenene...+ rozvody atd,
Tak šáhni na topení,ale pokud ti padá teplota,vyměn termostat.
Hyundai Tuscon 1.6 TGDi alias tučnák
BMW F 800 GS
Ford Transit Connect T200 SportVan 1.8TDCi
ex Daewoo Leganza 2.0 16V CDX
http://www.czdrafel.cz/
http://planickasystem.webnode.cz
www.autobardo.cz
johns
Příspěvky: 184
Registrován: čtv srp 15, 2013 22:11
Bydliště: NMnV

Re: Matiz kurenie a teplota motora

Příspěvek od johns »

pokial sa motor nezahreje na prevadzkovu teplotu, je vadny termostat (alebo zle zlozeny) a je jedno ci bol meneny alebo je tyzden stary, proste nepracuje ako ma...
Naposledy upravil(a) johns dne úte pro 23, 2014 18:07, celkem upraveno 1 x.
Daewoo Lanos 1,5 63kW 1998 HB-5Dv, 27U - uplne bez vybavy (bez kurvitok).
Uživatelský avatar
Mikeš
Příspěvky: 329
Registrován: stř srp 29, 2007 08:37
Bydliště: B.n.P.
Kontaktovat uživatele:

Re: Matiz kurenie a teplota motora

Příspěvek od Mikeš »

Přesně tak,jak praví klasik "chybu je třeba hledat už v novém dílu".Vem stolařskou svěrku nebo podobný bazmek a tu hadici zaškrť.A hned poznáš kde je chyba...
Matýsek z roku 99", odjeto 160 tkm, zrecyklováno :-(
Land Rover Discovery 3 2.7 - vé šestka v dechtu :-)
2x Land Rover Freelander Td4
Fábia HTP
Uživatelský avatar
flipper
Příspěvky: 6
Registrován: stř pro 11, 2013 08:16
Bydliště: Krupina

Re: Matiz kurenie a teplota motora

Příspěvek od flipper »

Ja mam ten isty problem,vymenil som uz druhy termostat(nove oba) a problem je stale.Ako sa vam zohreje na pristrojovke mne viac ako na pol medzi prvov a strednou nie.
Ked nastartujem a zacina sa dvihat rucicka tak mam uz chladis teply a to by nemalo byt.
Ako sa da nespravne vlozit termostat?
A este taka vec ked ze k termostatu je zly pristup musi ist baterka dole a ked som to spravil vsetko zmontoval po nastartovani mi otacky kolisu,zbadal som to ked som nastartoval a isiel vyskusat pri vyradeni alebo pri zastavani som zbadal ze su ysene ale po par sek.to klesne.To iste robi aj ked pridavam plyn na mieste,co to je?
Prosim poradte.
kesko
Příspěvky: 1312
Registrován: sob úno 07, 2009 15:11
Bydliště: BA,SC

Re: Matiz kurenie a teplota motora

Příspěvek od kesko »

Po zapojení baterky je dobré urobiť reset riad. jednotky, vyhľadaj si postup v sekcii MATIZ, je to tam popísané. K tomu termostatu len skusiť rukou či sa nezohrieva hadica ku chladiču postupne, alebo naraz. Alebo diagnostika.
EX strieborná Leganza 1999 + LPG Lovato
Dacia Sandero 0,9TCe, Easy R, LPG STAG 05
Uživatelský avatar
flipper
Příspěvky: 6
Registrován: stř pro 11, 2013 08:16
Bydliště: Krupina

Re: Matiz kurenie a teplota motora

Příspěvek od flipper »

Hadica je tiez tepla a ten reset riad.jednotky som zatial nenasiel ale dakujem.
kesko
Příspěvky: 1312
Registrován: sob úno 07, 2009 15:11
Bydliště: BA,SC

Re: Matiz kurenie a teplota motora

Příspěvek od kesko »

Toto si preštuduj https://www.chevroletclub.cz/viewtopic. ... ilit=reset. A tu hadicu treba skusiť pri naštartovaní studeného motora, pokiaľ sa bude zohrievať postupne,tak je,,KO,, termostat, pokiaľ sa zohreje rýchlo, zo studenej na horúcu, mal by byť termostat OK.
EX strieborná Leganza 1999 + LPG Lovato
Dacia Sandero 0,9TCe, Easy R, LPG STAG 05
Uživatelský avatar
kity
Příspěvky: 213
Registrován: sob čer 26, 2010 22:20
Bydliště: KE, BA

Re: Matiz kurenie a teplota motora

Příspěvek od kity »

Ahojte,

kúpil som už druhý termostat (rok 2013 a 2015) značka STARLINE
http://autokelly.sk/#PATH=31391882;8682 ... 6463|LNG=1
ale teplota motora mi stále kolíše (cca 40÷80°C).
Zo začiatku fungovali ok, ale po pár mesiacoch začali blbnúť.
Tak neviem čo dalej...
Alebo kúpiť nejaký kvalitnejší???
napr. WAHLER
http://autokelly.sk/#PATH=31391882;8682 ... 6463|LNG=1

S priateľským pozdravom
RK.
Daewoo Matiz M100 1999.
Honda PCX 125 model 2021.
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Re: Matiz kurenie a teplota motora

Příspěvek od Richard »

značka starline není žádná značka, je to je přebalovač součástek, když máš kliku, dostaneš pod tou značkou díl z prvovýroby, když máš smůlu koupíš neuvěřitelný šit....... navíc autokelly nepatří zrovna k levným obchodům.
Nevím co jsi za něj dal, ale doporučil bych např. termostat Valeo, Vernet, nebo Wahler třeba tady :
http://autodily.automedik.cz/code/WAHLE ... 5-39302320

Já většinou nakupuji v automediku a jsem spokojen s cenou i kvalitou..... kterou si mohu vybrat.....

A zjistit jestli je termostat KO je opravdu jednoduché : nastartuj studený motor, a osahávej tu horní hadici která vede od termostatu do chladiče. Musí být studená (max. poblíž motoru vlažná) a v okamžiku kdy měřák ukazuje provozní teplotu (kolem půlky) musí se najednou rychle ohřát...... pokud se ohřívá postupně, studená- vlažná- teplá a nakonec horká, je termostat v háji a v zimě se neohřeješ a navíc to bude žrát i trávu kolem silnice .....
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Uživatelský avatar
kity
Příspěvky: 213
Registrován: sob čer 26, 2010 22:20
Bydliště: KE, BA

Re: Matiz kurenie a teplota motora

Příspěvek od kity »

Díky za info,

zmiatlo ma takéto podivné správanie.
Pokiaľ je motor studený, zohreje sa rýchlo na 80 °C.
Ale keď postojím 1÷4 hod. a potom vyrazím, až potom to začne blbnúť.
OK, vyreklamujem ho a kúpim niečo kvalitnejšie...

S priateľským pozdravom,
RK.
Daewoo Matiz M100 1999.
Honda PCX 125 model 2021.
Uživatelský avatar
Petr S.
Příspěvky: 3871
Registrován: stř zář 20, 2006 21:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Matiz kurenie a teplota motora

Příspěvek od Petr S. »

kity píše:Díky za info,

zmiatlo ma takéto podivné správanie.
Pokiaľ je motor studený, zohreje sa rýchlo na 80 °C.
Ale keď postojím 1÷4 hod. a potom vyrazím, až potom to začne blbnúť.
OK, vyreklamujem ho a kúpim niečo kvalitnejšie...

S priateľským pozdravom,
RK.
Kup si u Carmaxu originál a máš pokoj. :lol: :lol: :lol:
Hyundai Tuscon 1.6 TGDi alias tučnák
BMW F 800 GS
Ford Transit Connect T200 SportVan 1.8TDCi
ex Daewoo Leganza 2.0 16V CDX
http://www.czdrafel.cz/
http://planickasystem.webnode.cz
www.autobardo.cz
Uživatelský avatar
kity
Příspěvky: 213
Registrován: sob čer 26, 2010 22:20
Bydliště: KE, BA

Re: Matiz kurenie a teplota motora

Příspěvek od kity »

OK,

mal si pravdu, kúpil som originál a teplota motora konečne ukazuje tak ako keď bol Matízek nový...
TERMOSTAT - ORIGINÁL, číslo ND: 96610574 (Č. nd: CMX000178299.)
:PP:

S priateľským pozdravom,
RK.
Daewoo Matiz M100 1999.
Honda PCX 125 model 2021.
Odpovědět

Zpět na „MATIZ“