Stránka 1 z 1

Jednoduchá diagnostika motora.

Napsal: čtv lis 29, 2007 15:51
od vikinko
Cafte!

To ste vedeli ze sa da urobit diagnostika pomocou kontrolky sústavy riadenia motora(oranzova na palubovke) bez diagnostickeho zariadenia?
Ovsem je to velmi primitivny sposob diagnostiky.
je zalozeny na zaklade kodu ktori vyblika kontrolka elektroniky na palubovke(ta oranzova).
Ked sa spoja kontakty A a B v zásuvke ALDL a zapne sa zapalovanie do polohy II (zapnutie elektriky) zacne tato kontrolka blikat kod a zopakuje ho 3x po sebe.
spôsob blikania kodov: blikne 1x -pauza- 2x -to je kod 12
blikne 4x -pauza- 5x -to je kod 45

Chybove kody: ECM typ IEFI-S
12- bez závad
13- závada v sustave lambdasondy
14- nespravny signál cidla teploty chladiacej kvapaliny (CTS)
21- nespravny signál cidla polohy skrtiacej klapky (TPS)
23- nesprávny signál cidla teploty vzduchu (MAT)
24- nie je signál od cidla rychlosti vozidla (VSS)
33- nesprávny signál cidla absolutneho tlaku (MAP)
42- zavada v zapalovacej sustave
44- prilis chudobna palivova zmes
45- prilis bohata palivova zmes
45- zavada va jednotke ECM

ECM typ IEFI-6
12-spolocne
13-spolocne
14-spolocne
21-spolocne
23-spolocne
24-spolocne
32-zavada ventilu EGR
33-spolocne
42-spolocne
44-spolocne
45-spolocne
51-zavada v jednotke ECM
53-zavada imobilizeru

Tento system ma vyznam pouzit len ked vam za jazdy signalizuje kontrolka ECM(oranzova na palubovke). ked vam zavadu nesignalizuje bude vyblikavat jedine zavadovy kod 12-bez zavad.

- toto je z knizky JAK NA TO - Daewoo Nexia
snad to niekomu pomoze (kto nema tu knizku...)


Co vy na to :?: :D :?:

Napsal: sob pro 01, 2007 21:23
od trogar
Já si to přečetl celkem rád. Je tady celkem hodně lidí pro které je to novinka. Takže páni profici klid a rozvahu, není to jen pro vás. :idea: :idea: :idea:

Napsal: ned pro 02, 2007 09:59
od conpet
Jo souhlasím, je to pěkně pohromadě napsaný a vcelku užitečný pro všechny. Alespoň pro tyhle informace nemusíme chodit na www.kadett.cz a máme to hezky u nás -i

Napsal: ned pro 02, 2007 14:52
od vado
A tak sa teda pridam a napisem kody z ECM pre Lanosy. Nech uz je to v kope.
1 - TCM Nizky signal
2 - TCM vysoky signal
3 - Ventilator 2 - Prerusenie alebo skrat na kostru v obvode nizkych otacok ventilatora (medzi ECM a rele ventilatora)
4 - to iste ako 3, ale skrat na +
5 - ako 3, ale pre ventilator 1
6 - ako 4, ale pre ventilator 1
7 - EGR skrat na kostru medzi konektorom cievky ventilu EGR a konektorom modulu ECM
8 - ako 7, ale skrat na +
12 - CPS - nie je signal o otackach klukovky
13 - napatie z lambda sondy je v rozmedzi 340-550 mV
14 - CTS - Signal z teplotneho cidla chladiacej kvapaliny pre teplotu viac, ako 146 st. C
15 - ako 14, ale teplota je nizsia ako -35 st. C
16 - Nespravny signal z citla detonacneho spalovania
17 - Skrat na kostru trysky
18 - ako 16
19 - CPS - nespravny signal z cidla
21 - TPS - vysoke napatie
22 - TPS - Nizke napatie
23 - MAT Signalizacia prilis vysokej teploty - viac, ako 140 st. C
24 - VSS - Signal z cidla VSS < 6 km/h a cidla MAP < 25 kPa
25 - MAT - Signalizacia prilis nizkej teploty, < 38.5 st. C
27 - ACP - Prilis vysoky tlak v klimatizacnej sustave, > 3115 kPa
29 - Rele palivoveho cerpadla, skrat na kostru
32 - ako 29, ale prerusenie v napajacom obvode
33 - Cidlo absolutneho tlakui MAP - prilis vysoke napatie
34 - ako 33, ale prilis nizke napatie
35 - otacky motora na volnobeh sa odlisuju od predpokladanych o viac ako 170 ot/min
41 - Kontakt B modulu ECM, skrat na +
42 - Kontakt A modulu ECM, skrat na +
44 - Kyslikove cidlo, chudobna zmes, napatie < 274 mV
45 - ako 44, ale bohata zmes. Napatie > 865 mV
49 - napatie akumulatora prilis vysoke
51 - ECM - nespravne nainstalovana pamat PROM
53 - porucha v sustave imobilizera
55 - porucha pamati PROM v ECM
61 - skrat cievky ventilu pohlcovaca palivovych par na kostru
62 - ako 61, ale skrat na napajani
63 - Kontakt B modulu ECM - skrat na kostru
64 - ako 63
87 - skrat rele kompresora klimatizacie na kostru
88 - rele kompresoru klimatizacie - prilis vysoke napatie
93 - modul ECM - poruch, vseobecne

Napsal: úte pro 04, 2007 06:45
od stefan
No pekne je to tu pokope. Ešte by bolo vhodné doplniť správanie
kontrolky pri zapnutom motore. Čítal som že potom indikuje
ako vyhodnocuje Lambda. Neviete kde to je?

Re: Jednoduch diagnostyka motora.

Napsal: ned dub 12, 2009 03:37
od FoXo
Skusal to uz niekto z vas tymto sposobom ?

Re: Jednoduch diagnostyka motora.

Napsal: ned dub 12, 2009 14:40
od vado
Myslis to vyblikanie ? Ano, ja som to skusal, funguje normalne. Podla knizky Jak na to - Lanos to nefunguje pre modifikaciu Euro III

Re: Jednoduch diagnostyka motora.

Napsal: ned dub 12, 2009 14:53
od FoXo
Dakedy skusim :)
Ta modifikacia to mi vazne nic nevravi :(

Re: Jednoduch diagnostyka motora.

Napsal: čtv dub 16, 2009 00:11
od palikx
euro 3= 2 lambdy cidlo vacky katalyzator primo na svodech vyfuku.a par drobnosti navic.too jsou hlavni rozdily mezi euro 2
a vyblikani funguje ale nikdy jsem to nezkousel - nemel jsem duvod.

Re: Jednoduch diagnostyka motora.

Napsal: stř dub 22, 2009 16:38
od HotRod2
moze mi nikto este prosim vysvetlit ktori kontakt je A a B na tej zasuvke ALDL. To je predsa ta cierna pod tom krytkou na pravom boku spolujazdca nie ? Tam kde sa pripaja scanner ?

Re: Jednoduch diagnostyka motora.

Napsal: stř dub 22, 2009 21:38
od palikx
pri pohledu na konektor by mel byt nahore u te sirsi strany v pravo je tam takovy vystupek tak u toho z prava.snad to mam nakreslene ze spravne strany.
ano je to ten konektor pro scanner

Re: Jednoduchá diagnostika motora.

Napsal: ned led 23, 2011 17:24
od Blue Lanos
Temu som dal ako dolezitu aby sa dala lahsie vyhladat + opravene nejake dost viditelne gramaticke chybi.

Re: Jednoduchá diagnostika motora.

Napsal: pon úno 21, 2011 15:34
od Adro
závada 45 v prvom príspevku je preklep ? ked nie, ako rozoznam tie zavady ?

Re: Jednoduchá diagnostika motora.

Napsal: stř čer 14, 2017 07:51
od Blue Lanos
Lanos aldl fotka konekora ;)