Stránka 3 z 3

Re: Neprošlo emisema

Napsal: sob dub 29, 2017 14:09
od Laco71
Treba POCHOPIŤ akým systémom je riadený manažment motora /programy v ECU /
a čo do tohto riadenia emisií spadá.
To je veľmi podstatná informácia, pretože od pochopenia ako ten system funguje sa možeme odraziť k jeho opravám, či VÝMENE jednotlivých dielov.

Po 1. výmena snímača polohy vačky, NEVYRIEŠI vobec NIČ . :lol:
snímač polohy vačky nemože zlyhať , a je až 3-tí v poradí, ktorý určuje ECU motora
Prvý signál aby sa dalo vobec naštartovať ,prichádza od snímača KĽUKY /crankshaft position sensor/
signal od vačky potrebuje len kvoli tomu aby ECU vedelo "hodiť" iskru na ten valec ktorý ma práve odpáliť..
Teda podĺa mojho pozorovania,ked som ODPOJIL oba snímače vačkového hriadeľa od konektorov a skúšal štartovať.. motor točil asi o 2 sec dlhšie ale NAŠTARTOVAL a plynule sa rozbehol,

možu zato "NATVRDO" napísané MAPY v ECU motora,podľa ktorých ide motor v STUDENOM stave,dokiaľ teplota na lambda sensoroch nedosiahne aspoň 500°C, POTOM sa pripojí riadenie emisií, prostredníctvom LAMBDA sond č.1 a č.2
Odchylky od predpísaného stechiometrického pomeru paliva a vzduchu sa v adaptačnej pamäti ECU dočasne zapíšu ako FUEL TRIM ,
určitou percentualnou hodnotou, ktorú ukáže diagnostika,
ak by niekto chcel vedieť viac,čo je "fuel trim" nech to hodí do Googlu.. :idea:

Životnosť 4-kablikovych lambda sond je cca 100 000 miles, teda 160 000 km, ked chcete mať istotu,že lambda sondy pracujú, diagnostikujte ich , alebo ich VYMEŇTE pred dosiahnutím tohto limitu, kriticka hodnota je už dosiahnutie cca 120 000 km, učinnosť lambda sondy sa potom ZNIŽUJE až k uplnej nefunkčnosti. (!)

Teda beh motora je PODRIADENÝ emisným hodnotám,ktoré STRÁŽI ECU , teda RJ motora RIADI beh motora v predpísaných emisných hodnotách CEZ natáčanie vyfukového a v určitej obmedzenej miere
aj nasavacieho vačkoveho hriadeľa,
system VVTi cez hydrauliku aktuatorov dokáže NATAČAŤ celým vyfukovym aj sacím vačkovým hriadeľom, za účelom posuvania času otvorenia sacích aj vyf.ventilov
za učelom dosiahnutia OPTIMALNEHO behu motora,čo sa týka vypúšťania emisií
a aj vykonu a momentalnej spotreby paliva.

To je zakladna informacia k pochopeniu fungovaniu behu a riadenia motora ! :D

Teda ak chceme ovplyvniť tento system, možeme tak urobiť cez výmenu aktuatora /aktuatorov/ vačkových hriadeľov,ďalej vymenou solenoidov ktoré ovládajú prietok oleja v aktuatoroch,
ďalej nesmie tam byť "misfire" teda zap.sviečky a zap.cievky musia byť v bezchybnom stave,
a po všetkých tých vymenach musíme vymazať adaptačnú pamäť ECU, odpojením akumulatora a
naslednou nepretržitou jazdou ,najlepšie v diaľničnom režime ,
aby si ECU načitala a adaptovala sa na zmenené hodnoty, a tym pádom VYTESNILA z adaptačnej pamäte chybné hodnoty.

Toľko teoria, prajem veľa uspechov , pri uvádzaní tejto teorie do praxe a dosiahnutí BEZCHYBNEHO, hladkeho fungovania motora. -i

:PP:

Re: Neprošlo emisema

Napsal: sob dub 29, 2017 15:47
od Krepi
Děkuji, pěkně napsané. Snímač jsem neměnily, byl dobrý, vyměnilo se ozubené kolo vačkové hřídele, chyba už nenaskakovala, ale na emisích stejný problém, pak se kontrolka rozsvítila. Než hledat chybu ve svíčkách, cívkách, ventilech, to raději prodáme a koupíme něco pořádného.
Co se týče těch lambda sond, tam jsou tedy 2X.
Poslední otázka, když se vyresetuje PC odpojením baterie (odpojení + pólu, pro jistotu připojení na - pól, aby se vybily kondenzátory a po cca minutě připojit, tak to nechce jet hned na emisní měřák, ale najet minimálně kolik km? Udává se alespoň 60km v kuse.

Re: Neprošlo emisema

Napsal: ned dub 30, 2017 20:40
od Krepi
Laco71 píše:Treba POCHOPIŤ akým systémom je riadený manažment motora /programy v ECU /
a čo do tohto riadenia emisií spadá.
To je veľmi podstatná informácia, pretože od pochopenia ako ten system funguje sa možeme odraziť k jeho opravám, či VÝMENE jednotlivých dielov.

.........

Toľko teoria, prajem veľa uspechov , pri uvádzaní tejto teorie do praxe a dosiahnutí BEZCHYBNEHO, hladkeho fungovania motora. -i

:PP:

Po výměně ozubeného kola vačkové hřídele se měl provést reset RJ? Myslím, že proveden nebyl podle chování vozidla, ale zase nevěřím, že by si RJ neupravila hodnoty, kdyby to bylo OK, ale prý auto běželo 1,5 + 1h na volnoběh a bez chyby, až na emisích při "týrání" motoru se chyba objevila.

Re: Neprošlo emisema

Napsal: pon kvě 01, 2017 12:23
od Richard
Jen upřesnění , benzin se při emisích netýrá, měří se ve volnoběhu a v cca 2700 ot. u novějších motorů je ale problém po dobu měření udržet ty zvýšené otáčky ..... prostě ta ř.j. do toho tak kecá že se nedají plynem udržet v tak malým zatížení konstantní otáčky ..... a i to je problém :-( prostě furt se něco vymýšlí a vymýšlí, omezuje a omezuje, nebo zakazuje !!! :twisted:

Re: Neprošlo emisema

Napsal: stř kvě 03, 2017 07:38
od Laco71
Mne na emisnej kontrole (spojenou z TK) technik povedal,že aj motor ktorý ma riadenie emisii podĺa Euro V , MUSI udržať konštantné otáčky !

Re: Neprošlo emisema

Napsal: čtv kvě 25, 2017 16:22
od Scorpion.11
Tak dneska jsem byl na emisích 10 minut a vše v pořádku, u technické trošku déle, ale až na trošku zadní tlumič co trošičku propouští a nějaká rez na spodku, tak vše bez problému ;-) :PP:

Re: Neprošlo emisema

Napsal: ned zář 16, 2018 13:40
od Krepi
Tak problém vyřešen, byla vasná řídící lambda sonda, po výměně za originální jsou emise perfektní :)
Jen je mi dovné, že spotřeba je stále stejná, čekal jsem, že půjde dolů.