Stránka 14 z 16

Re: LPG a CRUZE 1.6

Napsal: ned lis 24, 2013 13:30
od Laco71
ondro píše: Barri, tak ako to tu tak citam, tak rozmyslam nad tym plynom. Bol som rozhodnuty, ze si ho dam namontovat, ale teraz som normalne v pomykove.Hatiara mi dohodil aj predajca,ale teraz som si uz nie velmi isty.
Iba ak uz maju iny system, ale to asi nevies, ako je to teraz u Hatiara
Ondro,

ja možem Hatiara len doporučiť,

ako jediný (!) na Slovensku mi zagarantoval,že mi prerobia na LPG Orlando 1,8 16 V prestavbou podĺa EHK 115 (retrofit)

teda systemom TARTARINI sa dá vyhnuť individualnej prestavbe,lebo tento system je homologovaný podľa EHK-115 pre vozy CHEVROLET , konkretne pre kod motora F18D4,

systém bol namontovaný 21.10.2013

už som bol aj na prehliadku po 2000 km, system bol zoštelovaný,
spotreba 8,7 litr LPG, spotreba benzínu 7,2 ltr/100 km
takže p.Hatiara možem len doporučiť
tu je kontakt na prijimacieho technika p.Melicherčík 0910508265

Re: LPG a CRUZE 1.6

Napsal: pát dub 04, 2014 16:38
od Cheboyss
Ahojte,dnes sem byl v autobondu V Karlových Varech,ptal sem se,že bych měl zájem o přestavbu a tam mi řekli,že už to nedělají,že stim měli jen problémy.Prej je na to cruze moc citlivý a že tam každou chvilku někomu svítili nějaký kontrolky.Tak teď nevim,má tu někdo 1,6 a je s plynem spokojený? :?: :?:

Re: LPG a CRUZE 1.6

Napsal: pát dub 04, 2014 18:21
od miltík
Moje osobní zkušenost z Autobondem je že buď neví a nebo nechtějí vědět. Můžu poradit obrať se na http://www.chevroletplzen.cz/ - mám taky od nich LPG, jejich jednání oproti Varům je někde jinde.

Re: LPG a CRUZE 1.6

Napsal: pát dub 04, 2014 21:57
od Cheboyss
Jo, díky už sem taky na to koukal,kolik si na to najel?a jseš spokojený?

Re: LPG a CRUZE 1.6

Napsal: sob dub 05, 2014 07:06
od miltík
..mám najeto 25 000 km a až na případ kdy jsem si natankoval špatnej plyn -P (čtyřikrát čištěnej systém - už jsem tu i tom psal). Pořídil jsem si tankovací hrdlo (mám plnění pod víčkem u benzínu) s filtrem a od té doby mám klid.

Re: LPG a CRUZE 1.6

Napsal: ned dub 06, 2014 22:14
od Cheboyss
Aha to je super a díky moc za radu.Jdu se objednat -i

Re: LPG a CRUZE 1.6

Napsal: úte dub 08, 2014 19:34
od Laco71
miltík píše:..mám najeto 25 000 km a až na případ kdy jsem si natankoval špatnej plyn -P (čtyřikrát čištěnej systém - už jsem tu i tom psal). Pořídil jsem si tankovací hrdlo (mám plnění pod víčkem u benzínu) s filtrem a od té doby mám klid.
možeš sem prilepit link ?

ako sa to prejavovalo,že si "natankoval špatnej plyn " ?

Re: LPG a CRUZE 1.6

Napsal: čtv dub 24, 2014 19:56
od Cheboyss
Můžu se zeptat,zkoušel někdo počítat průměrnou spotřebu na plyn?

Re: LPG a CRUZE 1.6

Napsal: ned kvě 18, 2014 20:39
od tomasom
Já mám cruze 1,6 na plyn a po roce se mě to začalo srát a auto do dneška nejede. Nikdo si s tím neví rady. Naposledy mi autorizovaný servis řekl že mi musí rozebrat motor a nějak upravit (cena cca 14 000). Prý mi časem nepojede vůbec. A to se mi také dneska stalo. Ale to asi nebude tím LPG. Mám podtlak na víčku od dolévání oleje. Už bych si asi chevroleta na LPG nedával. To co jsem ušetřil na plynu, jsem dal do oprav a větší spotřeby, kterou mám díky tomu že to nejede.

Re: LPG a CRUZE 1.6

Napsal: pon kvě 19, 2014 11:30
od Hauko
tomasom píše:Já mám cruze 1,6 na plyn a po roce se mě to začalo srát a auto do dneška nejede. Nikdo si s tím neví rady. Naposledy mi autorizovaný servis řekl že mi musí rozebrat motor a nějak upravit (cena cca 14 000). Prý mi časem nepojede vůbec. A to se mi také dneska stalo. Ale to asi nebude tím LPG. Mám podtlak na víčku od dolévání oleje. Už bych si asi chevroleta na LPG nedával. To co jsem ušetřil na plynu, jsem dal do oprav a větší spotřeby, kterou mám díky tomu že to nejede.
Zdravim Ta pan kolega.
Ja som si preskakal svoje s plynom a mozem Ti povedat, ze az tak vela komplikacii s tym pri spravnej montazi plynoveho zariadenia nie je. To ze motor potrebuje udrzbu kvoli plynu je jasne. Je to ine medium a hori za inych okolnosti, za inych teplot a ma vplyv na opotrebenie sediel a samotnych ventilov.
Nechce sa mi verit, ze treba robit nejake upravy motora. Osobne som mal dvakrat rozobraty vlastny motor na Cruze a to kvoli tesneniu pod hlavou valcov a druhykrat kvoli zdvihatkam na ventiloch. Motor mi funguje perfektne a ziadne zasahy do neho neboli nutne. Tesnenie sa moze odpalit vzdy a v mojom pripade to bola vyrobna chyba .. a vole ventilov na Cruze (r.v.2009) sa maju kontrolovat kazdych 30tisic kilometrov.
Ak by si potreboval poradit, tak sa ozvi .. rad sa podelim o svoje skusenosti ..
Hauko

Re: LPG a CRUZE 1.6

Napsal: pon kvě 19, 2014 16:50
od tomasom
Ahoj byl bych rád kdyby jsi poradil. Už nevím co s tím. S tou úpravou se mi to také nezdá, mám pocit, že ze mě chtějí jen vytáhnout peníze.

A mohu se zeptat máš přimazávání?

Re: LPG a CRUZE 1.6

Napsal: pon kvě 19, 2014 17:37
od Hauko
Nazdar :)

nemam ziadne mazanie. Vobec som to neriesil. Neviem Ti povedat ci to dostatocne pomoze vyriesit tieto problemy. Ja osobne jazdievam dost casto aj na benzin. Dlhsie trate ale vacsinou na plyn. Mohol by si troska presne popisat ako sa to auto sprava, aky model mas, aky splynovac a podobne. Kolko mas km nabehanych s plynom, ci bola kontrolovana vola ventilov.
Ja osobne som citil rapidny pokles vykonu na aute. V zime to zdochynalo kym sa nezohrial. Kolisali otacky a celkovo bola znizena kompresia, nie sice moc ale bola. Mozeme sa aj cez mail skontaktovat ak mas zaujem. Slubit neviem vsetko ale ak sa podari pomozem.

hauko

Re: LPG a CRUZE 1.6

Napsal: pon kvě 19, 2014 17:50
od Laco71
tomasom píše:Já mám cruze 1,6 na plyn a po roce se mě to začalo srát a auto do dneška nejede. Nikdo si s tím neví rady. Naposledy mi autorizovaný servis řekl že mi musí rozebrat motor a nějak upravit (cena cca 14 000). Prý mi časem nepojede vůbec. A to se mi také dneska stalo. Ale to asi nebude tím LPG. Mám podtlak na víčku od dolévání oleje. Už bych si asi chevroleta na LPG nedával. To co jsem ušetřil na plynu, jsem dal do oprav a větší spotřeby, kterou mám díky tomu že to nejede.
Ono to montáž LPG zariadenia do auta nespočíva len v natiahnutí trubiek a hadičiek....

to by zvládol každý jeden sám svojpomocne v garáži...

Systém je treba vyladiť cez SOFTWARE a na to su len niektorí MAJSTRI ....

Takže NEDÁVAJTE prestavby LPG robiť DEBILOM !!!!

Potom nebudete mať problémy s LPG .

Re: LPG a CRUZE 1.6

Napsal: stř kvě 21, 2014 16:24
od Krtek
Zas takovej zázrak bych v tom nehledal. Myslim, že normální LPG servis by to měl umět přestavět tak aby to jezdilo. A jaká vůle ventilů ? Na Nubiře jsem jí za celých 175 tis km nenechával kontrolovat, natoš seřizovat. Už vlastně ani na Feldě to nebylo potřeba.

Re: LPG a CRUZE 1.6

Napsal: stř kvě 21, 2014 17:22
od Hauko
Krtek píše:Zas takovej zázrak bych v tom nehledal. Myslim, že normální LPG servis by to měl umět přestavět tak aby to jezdilo. A jaká vůle ventilů ? Na Nubiře jsem jí za celých 175 tis km nenechával kontrolovat, natoš seřizovat. Už vlastně ani na Feldě to nebylo potřeba.
Samozrejme to zavisi od typu motora a jeho konstrukcneho prevedenia. Konkretne Cruze ma DOHC motor, coz je motor s dvoma vackovymi hriadelmi ulozenymi na hlave motora, odkial su potom casovane ventily. Na ventiloch su v tomto pripade ciapocky (zdvihatka), ktore sa individualne nasadzuju vzhladom na vyrobne tolerancie pouzitych ventilov. Existuje niekolko druhov ktore maju rozlicne hrubky.
Cruze s motorom 1,6 a rokom vyroby ma mat volu ventilov pri studenom motore 0,20 az 0,25 mm .. To znamena medzi spravne natocenu vacku a ciapocku ventila by ste mali bez problemov vlozit mierku pozadovanej hrubky. Pokial je vola mensia ako 0,1 mm tak ventil poriadne nedosada do ventiloveho sedla a nastava podfukovanie ventilov, co moze viest k ich poskodeniu vplyvom vysokych teplot vyfukovych plynov.
Osobne som mal problem po 40 tisicoch km na plyne so vsetkymi ventilmi na vyfukovej strane. Pri merani boli vole od 0,1 po 0,05 mm.
V servise samozrejme vymenia cele zdvihatka a podla potrebneho rozmeru. Zial pri tomto type motora je demontaz dost obtiazna.
Dokaze si ju urobit ten kto sa v motoroch vyzna, ale najlepsie je to aj s potrebnymi pripravkami na casovanie a polohovanie vackovych hriadelov, kedze obe vackovky maju aj variabilne casovanie. Ja som nekupoval nove zdvihatka ale pri dokladnom premerani som ich dal obrusit schopnemu majstrovi za 10eciek a znova som ich namontoval do motora.
Nuz tematika je obsiahla .. Ventily sa v tychto typoch motorov mozu ale aj nemusia vklepat do ventilovych sediel. Vraj pri plyne je material hlavy motora viac ohrievany a preto sa tento fenomen vyskytuje castejsie. Samozrejme nemusi sa to stavat vzdy. Zavisi to od viacerych faktorov.
Nech sa vsetkym dari .. peace ..
hauko