spravny vyber baterie

Moderátor: Blue Lanos

zvedavy_ridic
Příspěvky: 3
Registrován: ned lis 27, 2011 19:00

Re: spravny vyber baterie

Příspěvek od zvedavy_ridic »

danny188 píše: a ano mam tam neaku suciastku ktora mi drzi bateriu aby sa nehybala. a mozes mi povedat nazov tvojej baterie?zeby som skusil pohladat na nete.a mas ju vo velkosti na matiza alebo vacsiu???
Teď jsem koupil Varta 40Ah BD, ale musím předělat kontakty, protože ta 44Ah měla objímky širší...
Reklama
 

misojogi
Příspěvky: 458
Registrován: pon pro 13, 2010 15:05

Re: spravny vyber baterie

Příspěvek od misojogi »

Teď jsem koupil Varta 40Ah BD, ale musím předělat kontakty, protože ta 44Ah měla objímky širší...
mal si kupit 55 Ah
mal by si vacsiu kapacitu a zaroven by si nemusel prerabat kontakty
co uz ... :-(
Dusic
Příspěvky: 40
Registrován: pát pro 09, 2011 19:04
Bydliště: Kokořínsko

Re: spravny vyber baterie

Příspěvek od Dusic »

Podle meho. Rozdil mezi 40 a 50Ah nemusi byt temer zadny,muze byt i opacny. Jde tam jen o to,jak dlouho vydrzi pri rozsvicenych svetlech,nebo zapnutem radiu,jelikoz je to v linearni stupnici...tzn...odber auta bez motoru 2x55w predni svetla (50w potkavacky,ci dalkove + 5w parkovacky) dale 4x5w zadek (2xparkovacky a 2x SPZ) dale interier +-20w komplet pristrojovka,lampicka,radio atd...to mame 150w pri 12V to je asi 12.5A...to mame u 40Ah baterie 3,2hodiny do uplneho vybiti a u 50Ah 4hodiny..dulezite je,jaky ma baterie startovaci proud...Je jasne,ze u tak maleho moturku je to temer nepodstatne,ale kdyz vezmeme v potaz "jete" uhliky ve starteru,zatuhly olej,zimu,tudiz pokles napeti baterie....je potreba se nad tim zamyslet. Proto jsem presvedcen,ze je lepsi 40Ah baterie s 500A startovaciho proudu,nez 50Ah baterie s 200A startovaciho proudu a proto je potreba se divat i na tuto hodnotu,zvlaste v lokacich s velkou zimou atp. jinac je jasne,ze cim vice u obou parametru,tim lepe...Dale...vetsi kapacita baterie je potreba dobijet dele..udava se 10% kapacity po dobu 15hodin pri vybitem stavu...rozdil je u techto dvou zminenych 1A,coz je pouze 12W,ale pri plne zatizenem alternatoru,ktery je konstruovan vetsinou bez rezervy a s povinnosti denniho sviceni..mno..pri kratkych pojizdkach se tak stane,ze energie vydana pri startovani se pri kratke ceste nemusi dobit zpet a dochazi k postupnemu vybijeni akumulatoru,ktery se da zastavit bud nabijeckou,led dennimi svetlomety,nebo prave mensi kapacitou akumulatoru.nehlede na to,ze plne zatizeny alternator odebira i dost z uz tak sporeho vykonu..tabulkove 1000W vykonu alternatoru jsou 3000W vykonu motoru a to jsou 4 konicci,ktery by mohli bezet jinde. :) Kdo docetl az sem je blazen a klobouk dolu pred nim :)
Mazlicek Matěj 0,8i 2000 SE klimka,pytle,servo,elektricka okenka svestkova modr + protipsi uprava,aby nam ho nas pes nekde nezahrabal. :)

Mercedes W124 250TDT automat -plna naloz
Alhambra 1.9Tdi 96kW De luxe automat -plna naloz + 6xokna v el,dvojzonova klima,bufik na DO,vyhrivana okna,7mist atd
misojogi
Příspěvky: 458
Registrován: pon pro 13, 2010 15:05

Re: spravny vyber baterie

Příspěvek od misojogi »

tak som kupoval novu bateriu ...
ked som zistil ze rozdiel v cene medzi tou istou bateriu s lavym a pravym polovanim je vyse 15€ povedal som si ze mi to nestoji za to kupovat tu drahsiu a upravil som motorovy priestor - kable- pre opacne polovanie
Ako na to?
Plusovy kabel je volny pre obe polovania, problem je zaporny pol kde su dva kable spojene v pripajacom kontakte na bateriu
hrubsi minus kabel(vedie ku starteru) je volny dost, problem je tenky minus kabel, pretoze je prisrobovany k nejakemu zariadenie aby ho spravne zemnil(zeby regler? alebo nejaka ochrana)
No dost na tom ze prave tento tenky kabel brani v pouziti baterie s opacnym polovanim.
Tenky minus kabel som odsroboval a jeho ocko som prisroboval na plochu kde je ulozena bateria. nasledne som tento novy zemniaci (na kostru) srob prepojil kablom so starym srobom(miestom kde bol kabel predtym)aby kvalitne zemnenie ostalo zachovane aj pre prislusne zariadenie(asi regler).
Oba privodne kable teraz maju dost volnosti pre obe polovania, takze som spokojne kupil bateriu s pravym polovanim (tu lacnejsiu)

Mimochodom matiz so stvortaktom 1,0 ma pravé polovanie tiez, preto niektore katalogy(napr Varta alebo Exide, zatial co tusim Bosch uvadza spravne) uvadzaju ze matiz celkove ma prave polovanie hoci to nie je pravda (0,8 motor ma lave polovanie)
Po uvedenej uprave su mozne oba druhy baterie.

po pozreti do motoroveho priestoru bude vsetko jasnejsie ...

Co potrebujete? cca 20-30 cm kabla prierez najmenej 3mm2 a nacvaknut ocka na oba konce o velkosti 6mm minimalne priemer vnutorna diera (zlte patentne druhe najvacsie - maju v obchode)
a potom uz len bezne naradie (pripadne sprej na hrdzu-povolit srob a tuk na kontakty baterie)
Odpovědět

Zpět na „MATIZ“