DPF

Krásné SUV od Chevroletu

Moderátor: Blue Lanos

Odpovědět
Uživatelský avatar
Joztar
Příspěvky: 605
Registrován: pát srp 10, 2012 14:50
Bydliště: Kosice

Re: DPF

Příspěvek od Joztar »

kazdych 200-300 km ?
a to jake jazdy mas ? neje to nejak vela ? inac mi teraz dajak na orlande tiez vela vypaluje cca kazdych 400km tj 2x za nadrz a to mesto ani nejazdim max mestsky okruh -P
Chevrolet Orlando MY2012 LTZ 2.0 VCDi 120KW M6 CarbonFlash !
Obrázek
Reklama
 

Uživatelský avatar
Mefisto
Příspěvky: 523
Registrován: stř lis 07, 2012 20:38
Bydliště: Brünn

Re: DPF

Příspěvek od Mefisto »

HonzaKLE píše:Zdravím všechny!
Nějak nám tu téma DPF utichá, proto přispěji svou "trochou do mlýna".
Mám najeto cca 5 tis. od poslední aktualizace sw řídící jednotky a mám tyto zkušenosti:
1. vypalování probíhá po cca 220 - 250 km (rekord 320 km vesměs po dálnici)
2. kontrolka vypalování DPF svítí při každém vypalování (dle návodu i servisu pouze po x-tém neúspěšném - blbost)
3. spotřeba se mi díky neustálému vypalování ustálila na 9,5 l/100 km (bez vypalování až o 1 litr méně)
4. vypalování trvá cca 30 km po okreskách
Z uvedeného jsem si vyvodil následující:
ad1) klidně přeruším regeneraci když potřebuji zastavit bez obav o poškození DPF
ad2) ať si bliká
ad3) spotřeba udávaná výrobcem je o cca 30% nižší než reálná což se mi zdá poněkud moc
ad4) na to že se vypaluje poměrně zhusta to trvá poněkud déle
A to je zatím vše, naftě zdar a DPF zvlášť!
Me od posledniho prehrani SW kontrolka nesvitila vubec a proto me je uz uplne jedno kdy vypaluje.
Dokud se to nerozsviti, tak to neresim :PP:
JTR
Příspěvky: 115
Registrován: pon lis 26, 2012 15:11

Re: DPF

Příspěvek od JTR »

pro HonzuKLE:

takže nevím, mám druhou Captivu (první najeto 150000 km, druhá nový model najeto 61000 km) a problém s filtrem žádný, kontrolka se nerozsvítila ani jednou (zatím). Problém asi bude někde jinde. Změň servis nebo styl jízdy, je nutné nejezdit na "prakticky volnoběžné otáčky" i když to silný motor bez problémů zvládá, prostě neustále točit motor kolem 2000 ot/min, řadit min při 2500 ot/min. Jinak si takto popsaný problém neumím vysvětlit a asi bych to omlátil servisu o hlavu.
Uživatelský avatar
Dannik91
Příspěvky: 811
Registrován: sob led 07, 2012 01:28
Bydliště: Praha

Re: DPF

Příspěvek od Dannik91 »

Píšu to už asi po stodevadesáté, ale je to pořád koukám dost individuální věc. Měl jsem s filtrem neuvěřitelný problémy, už po 2500km od koupi nového vozidla jsem musel měnit olej, jezdil jsem ze dvou třetin mimo město, v servisu nebyli schopní říct, co už dělat jinýho ("odborníci"), změněný styl jízdy na to vůbec vliv neměl. Po výměně oleje a přehrání nového sw někdy loni v létě se auto uklidnilo, musím zaklepat. Vypaluji jednou za nádrž, kontrolka nikdy nesvítí při vypalování, občas auto protáhnu, ale jinak jezdím v klidu klidně i pod 2tis. ot. a jezdím převážně už jen ve městě. Takže dělám vlastně všechno "špatně" a nemám problémy. Pouze, když začnu vypalovat, tak to vždy dotáhnu do konce.
Chevrolet CRUZE 2.0 LTZ HatchBLACK; Anthracite Matte Metallic wrap; 17" rims - Chevrolet special EDITION; Carthell Prg

Follow me: www.facebook.com/pages/Daniel-Dvoracek-planespotter/260478763995647
JTR
Příspěvky: 115
Registrován: pon lis 26, 2012 15:11

Re: DPF

Příspěvek od JTR »

mám dotaz: jak poznáte za jízdy, že se vypaluje filtr?? Jak jsem psal u Captivy se mi kontrolka zatím nikdy nerozsvítila! Za těch cca 7 let provozu a najetých cca 210000 km (2 Captivy) se samozřejmě stalo, že po příjezdu a vystoupení z auta se sepnul větrák a od auta se linulo horko, ALE jinak nic!!! Ale jinak potvrzuješ mojí variantu - omlátit to servisu o hlavu (po přehránání SW vše OK) 8)
Uživatelský avatar
Dannik91
Příspěvky: 811
Registrován: sob led 07, 2012 01:28
Bydliště: Praha

Re: DPF

Příspěvek od Dannik91 »

Nevím, jak starou si měl první Captivu, ale předpokládám, že byla ještě bez filtru. Euro 5 je někdy od roku 2009 myslim. Kontrolka se rozsvítí, až když je problém, ne při každém vypalování. A jak to poznáš? Psal jsem to tu už hodněkrát, stačí zalistovat. Ale ve zkratce: nereálná zvýšená okamžitá spotřeba, sepnutý ventilátor, rozehřátý tunel vedle pravé nohy řidiče.
Chevrolet CRUZE 2.0 LTZ HatchBLACK; Anthracite Matte Metallic wrap; 17" rims - Chevrolet special EDITION; Carthell Prg

Follow me: www.facebook.com/pages/Daniel-Dvoracek-planespotter/260478763995647
JTR
Příspěvky: 115
Registrován: pon lis 26, 2012 15:11

Re: DPF

Příspěvek od JTR »

Takže Danniku: i první Captiva měla filtr pevných částic a jinak je vidět, že nemáš Captivu, protože nemá měření okamžité spotřeby, žádné ohřátí tunelu jsem zatím nikdy neregistroval (ani v zimě) a také zaregistrovat sepnutí ventilátoru za svižné jízdy je docela problém. Ale možná jsem již věkem trošku nahluchlý. :D A teď když trošku přemýšlím, nevím zda se jedná o větrák na chladiči nebo větrák "topení". Ten mi běží u automatické klimatizace furt, jenom v zimě se někdy sepne na vyšší výkon a provede "výměnu" vzduchu v kabině (jedná se o chladný vzduch - neohřátý a člověka to vždy probudí, trvá to tak 10 - 20 vteřin), ale to beru jako nějakou doplňkovou funkci automatické klimatizace (možná se pletu)
Uživatelský avatar
Dannik91
Příspěvky: 811
Registrován: sob led 07, 2012 01:28
Bydliště: Praha

Re: DPF

Příspěvek od Dannik91 »

Aha. Takže obě Captivy si měl už zprzněné filtrem. Neukazuje okamžitou spotřebu? Aha. V tom případě je to o hodně složitější, jinak ten ventilátor je slyšet tak akorát když zastavíš na křižovatce třeba, ale za jízdy ho taky neslyším. Možná se u mě projevuje taky hluchota.
Chevrolet CRUZE 2.0 LTZ HatchBLACK; Anthracite Matte Metallic wrap; 17" rims - Chevrolet special EDITION; Carthell Prg

Follow me: www.facebook.com/pages/Daniel-Dvoracek-planespotter/260478763995647
JTR
Příspěvky: 115
Registrován: pon lis 26, 2012 15:11

Re: DPF

Příspěvek od JTR »

Takže Danniku stručně: o Captivě víš prd, jak poznat že se vypaluje filtr za jízdy si mi neporadil, jenom jako trouba něco napíšeš o zprznění dieselového motoru!! Je dle tebe málo najetých 210000km prakticky bez závad?? Tak to je opravdu zprzněný motor!! :D Asi by tě mohli zaměstnat přímo u Chewy ve vývoji. Jinak nic ve zlém, já jenom nesnáším kecy ve stylu jedna paní povídala. Také jsem měl 2 Fiaty (600D a Multiplu 1,9JTD) a také bez problému a "odborníci" tvrdí, že Fiat je poruchový. Prostě chce to slušný přístup k autu trochu kvalitní údržby a hotovo. :PP:
Uživatelský avatar
Dannik91
Příspěvky: 811
Registrován: sob led 07, 2012 01:28
Bydliště: Praha

Re: DPF

Příspěvek od Dannik91 »

1. Captiva mě nezajímá
2. u Cruze to poznám pokaždé
3. filtr je další věc, která brání průchodu výfukových plynů, je hodně nedotažená, alespoň u Chevroletu a co se týče ekologie? haha

Víc se nemá cenu k tobě vyjadřovat. Těšilo mě.
Chevrolet CRUZE 2.0 LTZ HatchBLACK; Anthracite Matte Metallic wrap; 17" rims - Chevrolet special EDITION; Carthell Prg

Follow me: www.facebook.com/pages/Daniel-Dvoracek-planespotter/260478763995647
JTR
Příspěvky: 115
Registrován: pon lis 26, 2012 15:11

Re: DPF

Příspěvek od JTR »

1. sekce se nazývá "Captiva"
2. tak to piš v sekci "Cruze"
3. takoví jedinci jako ty tvrdili dříve např.že halogonové žárovky oslňujou, elektronické zapalování je poruchové, elektronické vstřikování dtto..... A pokud někdo prdí na ekologii, tak by se měl opravdu nad sebou zamyslet!!! Tím netvrdím, že filtr je spásou dieselu, ale lepší něco co se dá vylepšit než ničit přírodu. To je ale pro mnoho jedinců nepochopitelné!! :(
HonzaKLE
Příspěvky: 104
Registrován: čtv říj 20, 2011 22:22

Re: DPF

Příspěvek od HonzaKLE »

Zdravím všechny!
Už jsem to psal v předchozích příspěvcích, ale o jízdním stylu a délce jízdy to opravdu není.
Ať si užívám výkonu motoru nebo jedu na kochačku, ať jezdím město nebo dálnici to vypalování se spouští po cca 250 km a s kontrolkou.
Problém bude asi někde jinde, ale kde .......
Chevrolet Captiva LTZ 2,2D
VW Touran 1,9 TDI
kawasaki KLE
Škoda Octavia II 4x4 1,9 TDI
Škoda Felicia kombi
Škoda 100, 110, 105

ČZ 125/476
JTR
Příspěvky: 115
Registrován: pon lis 26, 2012 15:11

Re: DPF

Příspěvek od JTR »

Honza KLE: asi bych to omlátil autorizovanému servisu o hlavu!! Nemáš to ještě v záruce??
HonzaKLE
Příspěvky: 104
Registrován: čtv říj 20, 2011 22:22

Re: DPF

Příspěvek od HonzaKLE »

No v záruce to je, auto není ani rok staré.
Servis tvrdí že je vše OK, po poslední aktualizaci sw má prý Chevrolet nastavenu regeneraci DPF na 120 km.
Problém, podle mne, je v délce trvání vypalování, někdy nestačí ani 35 km aby se vypálil (otáčky nad 2 tis. držím).
Problém se zvětšil v zimě. Po zralé úvaze jediné, kromě venkovní teploty, co se v zimě změnilo byl přídavek aditiv VIF do nafty, který dávám pořád ale v zimě krapet víc. Tankuji standardní naftu od ověřeného místního prodejce.
Poslední nádrž jsem natankoval Verva diesel bez přídavku VIF. První vypálení ještě s kontrolkou (původní saze), teď co jsem zaregistroval 2x bez kontrolky a asi i rychleji. Průměrná spotřeba zůstala stejná.
Dneska jsem zkusil Maxxmotion diesel tak uvidíme.
Nejsem chemik, je možné že sazím z VIFu trvá déle než se spálí?
Jinak na četnost vypalování změna paliva asi nemá valný vliv, je nastavena v sw řídící jednotky, což u CAPTIVY znamená 3x za nádrž :( , proto ta spotřeba ....
Chevrolet Captiva LTZ 2,2D
VW Touran 1,9 TDI
kawasaki KLE
Škoda Octavia II 4x4 1,9 TDI
Škoda Felicia kombi
Škoda 100, 110, 105

ČZ 125/476
JTR
Příspěvky: 115
Registrován: pon lis 26, 2012 15:11

Re: DPF

Příspěvek od JTR »

Honzo tohle je odpověď ze stránek Chevroletu:
Chevrolet Europe Dobrý den, bohužel se náš technický manažer zatím na fóru nevyjádřil. Tak alespoň tady: Žádné SW nastavení regenerace DPF po 120 Km není ani u Chevroletu, ani u jiných značek. Regenerace probíhá při dosažení podmínek dle výpočtu jednotky motoru ECM. Samozřejmě záleží na jízdních podmínkách apod. Obvykle v kombinovaném provozu cca. každých 400- 700 km podle zaplnění filtru. (je to hodně individuální). Pokud někomu vypalovaní proběhlo po 120 km, jedná se o nějakou zvávadu (vstřikovače, netěsnost sání, atd.) Diagnostika DPF systému je v takovém případě nezbytná. Děkujeme.
29.dubna na facebookových stránkách - psal jsem tam dotaz ohledně DPF

takže bych to servisu omlátil o hlavu!! Já tankuji prakticky všude jenom vynechávám "garážové" pumpy, nic do nafty neleju a ani neberu žádnou speciální naftu. A jak řílám 2. Captiva (starý model 150000 km, nový model 61000km) a kontrolka se nerozsvítila ani jednou. Spotřeba 8,1 l/100km (půlka po Praze). A proč tam do nafty leješ nějaké sračky???? :shock:
Odpovědět

Zpět na „CAPTIVA“